Egy nagy klasszikus, a Carmen újragondolt változatával jelentkezik ebben az évadban a Pécsi Balett a nagyszínpadon.
Carmen történetét Vincze Balázs balettigazgató állítja színpadra. A dramaturgiában Böhm György és Uhrik Dóra voltak segítségére, a látványvilágot Molnár Zsuzsa díszlet- és jelmeztervezővel közösen álmodták meg. A keretjátékhoz Riederauer Richárd írt zenét a társulatnak. A rendező-koreográfust elsősorban Don José karaktere ihlette meg.
Mint Vincze Balázs elmondta, koreográfusi koncepció abból indult ki, hogy a Carmen története, a karakterek szélsőséges érzelmi világa és Bizet muzsikája nagyon erős, ebből merített ihletet. Szólt arról is, számára a fő inspirációt a történet és a zene éles váltásai adták. Közel áll hozzá a karakterek kiszámíthatatlansága, hirtelensége, ami érzelmi túlfűtöttségükből fakad. Hogy lehet egy idilli nyugalmi állapotból egy pillanat alatt az őrület határára kerülni? Hogy veheti át a hatalmat a szenvedély a racionalitás felett, honnan jön az az őserő, ami tragédiába sodor, és miért nem lehet ellene küzdeni? Hol a határ szerelem, szenvedély és birtoklási vágy között? A szenvedélyes szerelem alapvetően eszement állapot?
Hangsúlyozta, Carmen érzékiségét megjeleníteni, érzelmeinek vad hullámzását táncban megfogalmazni nagyszerű lehetőség. Véleménye szerint ennél nagyobb kihívás Don José összetett karakterének, jellemváltozásának életre hívása az alkotó, valamint megformálása a táncos számára. Számára ő a központi figura, az övé az igazi dráma. Az egyszerű és becsületes, tiszta szívű férfit kifordítja önmagából a Carmen iránt érzett őrült szerelem. Vágya legyőzi a benne lakozó erényt, míg végül eszét vesztve a legnagyobb bűnt követi el: elveszi Carmen életét, ha már az övé nem lehet. Don José lelki tusája szenvedélyes férfi-dráma. Ezt kívánta megjeleníteni a színpadon.