Az ERC szezonnyitóján egy buta kis megforgás miatt végül egy tiszta gyorsasági szakaszt sem tudtak teljesíteni Botka Dávidék.
Az European Rally Championship idei első futama a gyönyörű, ugyanakkor szeszélyes időjárásáról híres szigeten került megrendezésre. A jól teljesített shakedown, majd egy apró technikai hibát hozó kvalifikációs futam után a rajtdobogóról bizakodva gurult le Botka Dávid és Szeles Péter.
- Tökéletes állapotban indultunk neki a napnak. Peti is és én is nagyon vártuk már, hogy végre versenyezhessünk az autóval - kezdte beszámolóját a pilóta, Botka Dávid. - Az első szakasz nagyon trükkösnek ígérkezett, folyamatosan változott az időjárás. Mindenki próbálta kitalálni, milyen gumival lehetne a leggyorsabban végigmenni.
A gumiválasztás tényleg hatalmas csatát hozott. A reggeli szervizben nagy volt a nyüzsgés. A csapatvezetők próbálták felmérni, hogy az ellenfelek milyen gumitaktikát választottak. El kellett dönteni, az első, hidegebb aszfaltot és esetleg néhol vizes részeket hozó szakasz után a következő két, nagyon jó tapadással rendelkező gyorsaságira milyen gumikeverékkel és milyen pótkerekekkel induljanak neki.
- Mi jól döntöttünk, abszolút jó volt a választásunk, a megfelelő Pirelli keverékkel indultunk neki – hangsúlyozza Botka Dávid. - Minden rendben volt, mindaddig, míg egy szűk részen megforogtunk. Nagyon kevés hely volt. Próbáltam ide-oda mozgatni az autót, de nagyon sok időt elvesztegettünk, és ami még ennél is rosszabb volt, a kuplung is tönkrement. A következő két szakaszon végig csúszott, a szervizparkba érve már egy teljesen összeégett tárcsát vettek le a srácok.
A szervizből 13 perc késéssel ugyan, de tovább tudott indulni a legénység. Sajnos nem jutottak messzire.
- Már az etapon be-bedadogott az autó - mondja fáradtan Botka Dávid az esti szervizparkban. -Tudtam, hogy valami jeladó hiba lehet, de nem tudtunk rájönni, hogy mi az. Elrajtoltunk, de 85km/h sebességgel ment csak a DS3. Végiggurultunk a gyorson, majd a következő tankoló zóna után megállt. Hosszú keresés után megtaláltuk a hibát, valóban egy szenzorról szakadt le a vezeték. Még ott, az út mellett össze tudtuk annyira rakni, hogy lábon be tudtunk vele jönni a szervizbe.
Az esti szervizben a francia mérnök „általános” hibaként jellemezte a leszakadt kábelsarut. A csapat nem örült, de sokat tanult az esetből. A jeladó megjavítva, a versenyautó újra menetkész.
- Természetesen folytatjuk a Rallye2 szabályok szerint. Tanulni akarunk! Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz - összegezte az elmúlt napok tanulságait Botka Dávid.
A zárónapon már nem a helyezésekért, hanem a versenykilométerek tapasztalatáért autózott a Botka Rally Team versenyzőpárosa.
( fotó: www.duen.hu)