. Ma Auguszta napja van.
Élményközpontú nyelvtanulás
2018-02-27 15:24:30
Élményközpontú nyelvtanulás

Élményközpontú nyelvtanulás

A Pécsi Tudományegyetem a középiskolás tanulók nyelvtudásnak fejlesztése érdekében új típusú módszertant dolgoz ki.

 

Az egyetem tizennégy  középiskolával együttműködve valósítja meg a projektet az Európai Szociális Alap több, mint  300 millió forintos támogatásával. Elsődleges cél olyan  a legújabb hazai és nemzetközi nyelvpedagógiai és módszertani kutatásokba ágyazva  létrejövő innovatív, a tanórai nyelvoktatást kiegészítő, a nyelvi érettségi követelményeihez illeszkedő tananyagok és tevékenységek kidolgozása és megvalósítása, amelyek  eredményeként  a tanulók tényleges nyelvtudásra tesznek szert, valamint  motiváltabbá válnak arra, hogy nyelvet tanuljanak, és  nagyobb esélyük nyíljon arra, hogy  sikeres emelt szintű nyelvi érettségit tegyenek.

 

A projekt három alprojekt - a  mérési-értékelési, szakmódszertani és továbbképzési, valamint tananyagok és tanulási segédletek fejlesztése  - keretében kerül valósul meg három év alatt. Két fő célcsoportja a 9-13. évfolyamos középiskolai tanulók és a középiskolai idegen nyelv szakos tanárok. A résztvevő iskolák jelentős része kedvezményezett, fejlesztendő, illetve komplex programmal fejlesztendő járásban található. A bevonni kívánt tanulók nagy része az idegennyelv-fejlesztés területén kiemelt támogatásra szorul ahhoz, hogy felsőoktatásba kerülhessen, illetve, hogy piacképes nyelvtudást szerezzen.

 

A nyelvtanulás eredményességét várhatóan pozitívan befolyásolják az élményközpontú, a tanulók életkori sajátosságait, digitális eszközhasználati szokásait figyelembe vevő feladatok a heti rendszerességgel megtartott foglalkozások során. E mellett tematikus nyelvi programok, nyelvi táborok és külföldi tanulmányi kirándulások segítik a tanulók idegen nyelvi gátlásainak lebontását, motivációjuk fokozását és hosszú távú fenntartását, valamint nyelvtudásuk fejlődését és aktív használatát. A nyelvtanárok szakmódszertani eszköztárának bővítésére a projekt akkreditált pedagógus-továbbképzéseket, illetve work-shopokat kínál, továbbá iskolánként két nyelvtanár külföldi módszertani továbbképzésen vehet részt a célnyelvi országban.

 

A projekt hozzájárul a tanórán kívüli foglalkozásokat tartó idegen nyelv tanár szakos egyetemi hallgatók tanári kompetenciáinak fejlődéséhez is, kivált, ami a tananyag és pedagógiai folyamat tervezését, a tanulási folyamatok szervezését és irányítását, az önálló tanulás képességének fejlesztését, valamint a szakmai együttműködés és kommunikáció kompetenciáit illeti.

 

Hozadéka még, hogy  az elsajátított innovatív nyelvpedagógiai gyakorlat beépül a projektben részt vevő iskolák pedagógiai programjába, az idegen nyelv szakos tanárjelöltek és nyelvtanárok a projekt lezárulta után is beépítik napi gyakorlatukba.

Utoljára frissítve: 2018-02-27 15:25:14

További híreink
Világszenzáció: Karikó Katalin után egy nappal újabb magyar tudós kapott Nobel-díjat
Kutatótársával, az amerikai Drew Weissmannel megosztva Karikó Katalinnak ítélte a Svéd Királyi Akadémia a 2023-as fiziológiai-orvostudományi Nobel-díjat a mRNS-alapú orvo...
2023-10-03 17:21:29, Hírek, KÖZ-TÉR Bővebben
A tangó tüzében izzik ismét Pécs
Ismét várja az érdeklődőket a Pécsi Nemzetközi Tangó Ünnep, immár harmadszor.
2023-09-29 02:19:13, Hírek, KÖZ-TÉR Bővebben
Középpontban a fenntarthatóság és ellenállóképesség
A fenntarthatóság és az ellenállóképesség állt a középpontjában idén az immár tizenötödik alkalommal megrendezett Pécsi Pénzügyi Napoknak.
2023-06-06 21:59:53, Hírek, KÖZ-TÉR Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Ünnepi nyitva tartás, menetrendek, parkolás Pécsett és országszerte
Bővebben >>