A TEACH projekt keretében az eszéki Nansen Dijalog Centar és a pécsi Emberség Erejével Alapítvány horvát és magyar pedagógusokkal egyedülálló oktatási programokat dolgoznak ki.
A projekt keretében egyebek mellett a magyar és horvát diákok húsz nagyméretű posztert készítettek, amelyeken a saját szemszögükből mutatják be a lakóhelyüket. A vándorkiállítás első állomása a Pécsi József Nádor Általános Iskola, Gimnázium, Szakiskola, Technikum és Szakképző Iskola volt. A kiállítás megnyitóját követő vetélkedőn őt csapat az Emberi Jogok Európai Egyezményének évfordulója kapcsán - amelyet 1950. november 4-én írták alá -, mérte össze tudását. A feladatok olyan interaktív, játékos feladatokból álltak, amelyek az esélyegyenlőséghez és a sokszínűséghez kapcsolódtak.
A TEACH projekt keretében az eszéki Nansen Dijalog Centar és a pécsi Emberség Erejével Alapítvány szakemberei horvát és magyar pedagógusokkal olyan oktatási programokon dolgoznak, amelyek segítik a kultúrák közötti párbeszédet és tanulást. A programban nyolc általános és középiskola összesen húsz pedagógusa és háromszáz diákja vesz részt. A projekt az elmúlt év júliusában vette kezdetét és 2022. júniusáig tart, a benne résztvevő iskolák 5000 eurós támogatásban részesültek, amelyen korszerű informatikai eszközöket vásárolhattak.
Mint Nyirati András, az Emberség Erejével Alapítvány munkatársa, a projekt vezetője elmondta, a járvány és az ennek következményeként bevezetett online oktatás nem kis nehézségek elé állította a projektben résztvevőket. Számos kihívással kellett szembe nézniük. Nagy örömet jelent számukra, hogy most már lehetőségük van arra, hogy személyesen találkozzanak egymással, megmutathassák az eddig elért eredményeiket, mint például a magyar és horvát diákok által készített húsz nagyméretű posztert, amelyeken a saját szemszögükből mutatják be a lakóhelyüket.
Kitért arra is, azért nyújtottak be közös pályázatot az iskolákkal, mert mint civil szervezet ezen a módon tudják a pénzhiánnyal küzdő magyar oktatási rendszert támogatni, e mellett egy másfajta tudást is meg tudnak mutatni. Hangsúlyozta, fontosnak tartja, hogy a projekt során rámutassanak magyar és horvát Baranya kulturális sokszínűségére, felhívják a figyelmet annak történelmi mélységeire, és az ebből fakadó értékekre, amelyek már annyira természetesek az itt élők számára, hogy nem tudatosul bennük ennek a jelentősége és hatása a mindennapjaikra, személyiségük fejlődésére.
A projekt során többek között poszter kiállítás, interaktív térkép, társasjáték, e-learning kurzusok, tananyagot vizsgáló kutatás és módszertani kézikönyv készül. Az elért eredményeket konferencia keretében mutatják be 2022 év első felében Pécsen.