Lewis Hamilton nyerte a hatvanadik Forma-es Belga nagydíjat vasárnap délután, a legendás Spa-Francorchamps-ban.
Lewis Hamilton mögött csapattársa, Nico Rosberg ért be a másodikként, a dobogó harmadik fokára pedig a Lotus francia versenyzője, Romain Grosjean állhatott fel. A két Ferrari közül csak az egyik ért célba Kimi Räikkönennel a volán mögött, méghozzá a hetedik helyen.
Ennek a futamnak a felvezető köre sem ment simán, ugyanis Carlos Sainz rádión jelezte a mérnökeinek, hogy a motorja kezdi felmondani a szolgálatot. A kör végére odáig rosszabbodott a helyzet, hogy a fiatal spanyol nem tudta felvenni a szabályos rajtpozíciót, ezért újabb formációs kör megtételét rendelte el a versenyigazgatóság. Ebben a körben Hülkenberg is jelezte, hogy az ő autója is megadta magát, elment a Force India hajtása, ezért őt berendelték a boxutcába annak érdekében, hogy ne zavarja a rajtprocedúrát. Bár Sainz vissza tudott térni a pályára, a verseny érdemi része nemcsak Hülkenberg számára, hanem az ő esetében is véget ért, hiszen a versenytempót csak két kör hátrányban vehette fel.
A rajtnál kinn a pályán eközben Rosberg hibázott nagyot, az első kör végére a negyedik helyig zuhant vissza. Hamilton ezúttal simán eljött, nem úgy, mint a Hungaroringen. Vettel és Räikkönen is jól kapta el a pillanatot, a német három, a finn pedig négy helyet javítva az ötödik illetve tizenkettedik helyig jött előre. Nagyot rajtolt Pérez és Ricciardo is, a mexikói a második, az ausztrál pedig a harmadik pozícióból folytathatta a futamot. A már említett ötös fogaton kívül Bottas, Grosjean, Massa, Ericsson és Kvjat fért be a legjobb tíz közé. Ez a sorrend csak a negyedik körben változott, amikor Verstappen előzte svéd riválisát, akit egy körrel később Räikkönen is megelőzött. Az elején Hamiltonnak hét körre volt szüksége a kényelmesnek mondható, öt másodperces előny megszerzésére.
A kerékcserék sorát váratlanul korán, a nyolcadik körben nyitotta Ricciardo, aki a cserétől azt várta, hogy így Perez elé vághat a második helyre. Közben hátul a McLaren Honda szokásos gondjai is elkezdődtek, Button az akkumulátor gyengeségére panaszkodott rádión a mérnökének, mire utóbbi közölte a világbajnokkal, hogy valószínűleg rosszul rakták össze azt, ezért gyengélkedhet a motor. Grosjean erről mit sem tudva szerezte meg Bottastól az ötödik helyet, Pérez pedig szintén friss gumi szettet vételezett a boxban. Ennek ellenére a mexikói nem tudott Ricciardo elé visszatérni a pályára, talán a lassúnak mondható kerékcsere miatt.
A tizenkettedik körben Bottas is kilátogatott a garázsa elé kerékcserére, csakhogy a szerelők nem figyeltek, ezért az eredetileg lágynak szánt, sárga jelölésű gumi szettbe egy fehér színű közepes abroncs is került, ez pedig így nemcsak szabálytalan volt, hanem rontotta a Williams egyensúlyát is. A csúnya hibát a versenyfelügyelők is észrevették, és áthajtásos büntetéssel díjazták.
A következő körben a Mercedes emberei nem hibáztak ekkorát Hamilton és Rosberg esetében, mindkét versenyző a közepes keveréket kapta az autójára. Őket Vettel követte két körrel később, a négyszeres bajnok is simán letudta a procedúrát. A 17. körben hátul Nasr szépen előzte Alonsót a tizenharmadik, Grosjean pedig Ricciardót a negyedik helyért, miközben a Williamsnél úgy döntöttek a stratégák, hogy a következő boxkiállásig marad a furcsa gumikiosztás Bottas autóján. Három körrel később Grosjean már a harmadik helyen száguldott Perez megelőzését követően, miközben Ricciardo alatt az utolsó sikánban adta fel a küzdelmet a Renault motor, ezért virtuális biztonsági autós fázis következett.
Ennek során mindenkinek le kellett lassítani egy előre meghatározott sebességre, azt pedig senki nem léphette túl.
Ha már ez a helyzet kialakult, féltávnál kihívták Bottast kerékcserére, orvosolandó a fura gumiválasztás okozta problémát.
A VSC-fázisnak a 23. körben vetettek véget és elkezdődött az idén megszokottá vált unalmas vonatozás. Ebbe Vettel rejtélyes műszaki gondja kevert némi izgalmat a huszonhatodik körben, ám ez később megoldódott. A harmincadik és a harmincegyedik körben hívták újabb cserére az élen haladó Hamiltont és Rosberget, négy körrel ez után pedig Sainz kóborlásának, szenvedésének is véget vetettek a Toro Rosso mérnökei, amikor a verseny befejezésére utasították az újonc spanyolt.
Közben a pályán hét körrel a vége előtt a negyedik helyen köröző Grosjean Vettel után vetette magát, szép fokozatosan dolgozva le az addig öt másodperces hátrányát. Az orosz Kvjat egy mini vonatba állt össze Massával és Pérezzel, három körrel a vége előtt pedig előbb a brazilt előzte meg, majd egy újabb forduló elteltével már a mexikói előtt volt az ötödik helyen. Ekkor jött a dráma a Ferrarinál, hiszen az utolsó előtti kör elején, a Kemmel-egyenesben váratlanul szétrobbant Vettel jobb hátsó gumija, így mindenki elment mellette. A négyszeres bajnok pont nélkül zárta a futamot.
Egy előzési kísérlet azért maradt a végére, hiszen az utolsó körben Verstappen próbálta Räikkönent előzni a Les Combes kanyarban, azonban nem tudta megtartani a pozíciót a holland tini, így a párharcban érintettek megtartották a helyüket.
Végül Hamilton megnyerte a 2015-ös Belga nagydíjat, az újabb kettős győzelemről Rosberg második helye gondoskodott, a dobogó legalsó fokára pedig a remekül versenyző Romain Grosjean állhatott fel. Kvjat számára maradt a negyedik hely, Péreznek az ötödik jutott.
Folytatás szeptember 6-án Olaszországban, ahol az idei utolsó európai futamot rendezik majd!
Végeredmény (pontszerzők):
1. Hamilton
2. Rosberg
3. Grosjean
4. Kvjat
5. Pérez
6. Massa
7. Räikkönen
8. Verstappen
9. Bottas
10. Ericsson
(Haász Rudolf)