A Filharmónia Magyarország Korunk zenéje – Zene lábainknak! képzési modulja nem kevesebbre vállalkozik, minthogy a klasszikus zenét közel hozza a fiatalokhoz.
A Norvég Alapból elnyert támogatással megvalósuló projekt újabb állomásának a budapesti Jurányi Ház adott otthont, ahol három napos kreatív zenehallgatásból, hangképzésből, mozgásórákból és tánckísérletekből álló program során alakították tovább a résztvevők zeneművészek, koreográfusok és pedagógiai szakemberek segítségével a már Pécsett a Kodály Központban megkezdett képzési stratégiát.
A múlt év októberben indult pedagógiai kísérlet célja, hogy a tapasztalati úton megszerzett ismeretek tanórán is alkalmazható módszertárra alakuljanak át, s a klasszikus zene és a kortárs táncművészet élményközpontú művelésére adjanak lehetőséget tanárnak, diáknak egyaránt. A programban részt vevő huszonkét fiatal pedagógus, színművész, zenész számos ötletet meríthetett a most zárult második találkozón, amelynek során Dés András jazz-zenész, zeneszerző zenehallgatási órákat, Fuchs Lívia progresszív szemléletű tánctörténeti szemináriumot tartott. Tóth Evelin kortárs zenei előadó a Sound Searching (hangkeresés) módszerét mutatta be, Horváth Krisztián kortárs zenei kurzust vezetett, míg Bősze Ádám Bartók műveit elemezte.
Horváth Csaba rendező-koreográfus, a Színház- és Filmművészeti Egyetem Fizikai Színházi szak oktatójának, a projekt művészeti vezetőjének mozgásművészeti gyakorlatai mellett a Widder Kristóf, Horkai Barnabás és Nagy Norbert koreográfusok által vezetett gyakorlatok is a koncepció kialakításához nyújtottak újabb segítséget. Mint Horváth Csaba elmondta, a cél, hogy a mozgás segítségével közelebb hozzák a gyerekekhez a kortárs zenét, értsék, megszeressék. Ennek egyik fontos eleme a test és a zene közötti kapcsolat megteremtése, a dallam mozgással való megjelenítés.