Az új rektori ciklus kezdetén Bódis József rektor és két új helyettese – Berke Gyula és Tóth Kálmán kötetlen beszélgetésre hívta meg a sajtó képviselőit.
Mint az egyetem régi-új rektora, Bódis József elmondta, sok a kérdőjel a Pécsi Tudományegyetem körül, egy biztos most már lesz kancellár, de hogy ki azt még nem tudni.
Szólt az elkövetkezendő évek terveiről is. Kiemelte tovább szeretnék növelni a külföldi hallgatók számát, ami már jelenleg is eléri kétezret, de év végéig a 2300-at is elérheti ez a szám. E mellett annak a véleményének is hangot adott, a jövőben nagyobb hangsúlyt helyeznek a tudományos munkára, markánsabban kívánják megjeleníteni az elért eredményeket.
Az egyetem új oktatási rektor-helyettese, Berke Gyula többek között arról beszélt, hogy a külföldi kapcsolatoknak még nagyobb szerepet kell a jövőben kapnia, mind a hallgatók különböző csereprogramban való részvételével, mind intézmények közötti kapcsolatokban.
E mellett a karok közötti átjárhatóságnak a lehetőségét is meg kell teremteni, mind nagyobb hangsúlyt kell, hogy kapjanak az interdiszciplináris – több tudományterületet magukba foglaló - képzések.
Kiemelte, jó, hogy mind több területen megvalósul az idegen nyelven folyó képzés, de a magyar hallgatók számára is fontos lenne egyes területek szaknyelvi képzésének kiterjesztése, s az idegen nyelvű oktatást is szélesebb körben kellene elérhetővé tenni részükre is. Szólt arról is, hogy van még tennivaló a fogyatékkal élők oktatásának kiterjesztésében is, amelynek a csírái már megvannak. Pécs akár ennek a hazai központja is lehetne. Fontos missziónak nevezte a romák és az őket tanítók képzését, amelynek már szintén vannak látható eredményei is.
Tóth Kálmán tudományos és innovációs rektor-helyettes bemutatkozásakor leszögezte: megtisztelő, de cseppet sem könnyű feladatot kapott Bódis Józseftől. Meggyőződése, hogy erősíteni kell a publikációs tevékenységet, a mérhető teljesítmények irányába pedig tudományos műhelyek és iskolák fejlesztésével és létrehozásával kell elmozdulni. A következő pályázati ciklusban, pedig a meglévő pályázatíró csapat mellé hallgatókat is bevonnának, amellyel nemcsak a tanult ismereteiket hasznosíthatnák, de munkalehetőséget is teremtenének számukra ezzel.