Megszerettetné az utasokkal a buszsofőröket, sőt még az ellenőröket is egy, az országban egyedülálló kezdeményezés.
Az idehaza eddig példa nélkül álló projekttől azt remélik, hogy kevesebb lesz a konfliktus az utasok és a sofőrök, utóbbiak és az autósok, általában a közlekedés résztvevői között. Ettől még biztosan lesznek viták, de ha az elképzelés beváltja a hozzá fűzött reményeket, ezeket könnyebben elsimítják a jövőben.
A pécsi busztársaság szakszervezete interaktív kampányt indít, amelynek célja ezúttal nem a cég, vagy a tömegközlekedés népszerűsítése, hanem hogy közelebb hozzák egymáshoz a dolgozóikat és az utasokat. Egyrészt olyan tudnivalókra szeretnék felhívni az utasok figyelmét, amelyekkel eddig valószínűleg nem rendelkeztek, másrészt pedig ahhoz kérnek tőlük segítséget: szerintük hogyan lássák el jobban a munkájukat a sofőrök, ellenőrök.
– Sajnos ha a cég és a város vezetése egy-egy döntést csak saját szempontjai szerint hoz meg, ha hiányzik az együtt gondolkodás, az nem biztos, hogy jó az utasoknak, ez pedig a dolgozókra is kihat – mondta Hofekker Ferenc, az FDSZ elnöke.
A szakszervezet ezért most magukhoz a pécsiekhez fordul. Szeretne eloszlatni néhány sztereotípiát, bemutatja a sofőrök, ellenőrök és műszaki dolgozók munkáját úgy, ahogy eddig csak kevesen ismerhették. Mindezt interaktív módon, mivel segítséget, visszajelzést várnak a pécsiektől, ezáltal közelebb hozva egymáshoz a buszsofőröket, az utasokat és a többi közlekedőt.
– Természetesen mi sem vagyunk tökéletesek, ahogy az is biztos, hogy a pécsiek közül sokan nem tudják, milyen felelősséggel és nehézséggel kell megküzdenie a sofőröknek, vagy éppen a szerelőknek. Ha a sofőrök megértőbben fordulnak az utasokhoz, és azok egy része a dolgozókhoz, már elértük a célunkat, mert az utóbbiak visszakapnak valamit a munkájuk megbecsüléséből és öröméből – foglalta össze a szakszervezeti vezető.