A Pannon Filharmonikusok fontos feladatának tartja a fiatal tehetségek támogatását, ezért szervezi meg évadról évadra a Mesterek és Tanítványaik programot 2010 óta.
Idén a Dél-dunántúli régió határait is átlépve minden eddiginél több, összesen harminc növendék jelentkezett az ország különböző pontjáról. Közülük a tíz legkiemelkedőbb kap lehetőséget arra június 6-án, hogy szólistaként lépjen fel a Kodály Központban. A legtöbb tehetséges növendék ennek a programnak köszönhetően kap lehetőséget első alkalommal arra, hogy megtapasztalja, milyen muzsikusként színpadra állni széles közönség előtt a Pannon Filharmonikusokkal.
Az eltelt nyolc év alapján elmondható, sikeres a program. Az eddigi meghallgatásokon több mint 100 tehetséges fiatal vett részt; a legfiatalabb muzsikus 10, a legidősebb 29 éves volt. A sikeres bemutatkozást követően ötvennégyen léphettek fel szólistaként a Pannon Filharmonikusok kíséretében a Kodály Központban.
Sokuk Pécs vonzáskörzetéből érkezett, de emellett minden évben egyre távolabbi városokból is voltak jelentkezők. Idén budapesti, keszthelyi és kecskeméti növendék is bekerült a programba, melynek segítségével többek között olyan tehetségeket ismerhetett meg a közönség, mint a ma már Junior Prima díjas Balogh Ádám, vagy a Virtuózokban is feltűnt, szintén Junior Prima díjas Boros Misi és Mohai Zsófi.
Az idei évadban tehát 10-től indul a visszaszámlálás, mindegyik muzsikusnövendékre szavazhat a közönség online a pfz.hu oldalon és a zenekar Facebook oldalán, valamint személyesen június 6-án a koncerten is. A legtöbb szavazatot kapott közönség-kedvenc fellépő nyárköszöntő pizzázást nyer 5 barátjával együtt. A koncerten szavazók között pedig egy csokitortát sorsol ki a zenekar.
Mesterek és Tanítványaik és amire egy program megtaníthat. A fellépők közül nem lesz mindenki zeneművész, azonban nem is ez a fő célja a Pannon Filharmonikusok tehetségkutatásának. A kiválasztott fiatalok a koncert során megtapasztalhatják azt, hogy valójában hova vezet a rendszeres és kitartó munka, miközben nemcsak a muzsikus, de azzal együtt a zenetanulás is reflektorkénybe kerül. A zenélés ugyanis nem feltétlenül magányos műfaj. Kutatások igazolják, hogy több szempontból is fejlesztően hat a fiatalokra a hangszeres játék. A zenetanulás során megszerzett tudás pedig akkor is kamatoztatható az évek multával, ha végül nem a muzsikusi pályát választja a tanítvány.