Hatalmas meglepetés volt, hogy a két gyári Mercedest hajtó Lewis Hamilton és Nico Rosberg ezúttal a dobogóra sem fért fel.
Sebastian Vettel pályafutása során először nyert a Hungaroringen, majd a futam után a kedden eltemetett Jules Bianchinak ajánlotta győzelmét. A dobogó második fokára a Red Bull versenyzője, Danyil Kvijat, a harmadikra pedig csapattársa, Daniel Ricciardo állhatott fel.
Vasárnap a rajt nem ment olyan simán, mint máskor szokott, meg kellett ismételni a procedúrát, miután Felipe Massa rosszul állt fel a rajtrácsra. A brazil ezért 5 másodperces időbüntetést kapott később, amit a boxutcában, kerékcseréje alkalmával töltött le. A második rajt már jó volt. Igaz, a két Mercedes rosszul kapta el a pillanatot, Hamiltont és Rosberget előbb Vettel előzte meg, aki ezzel az élre állt, majd Räikkönen tette meg ugyanezt. Még az első körben a címvédő megpróbálta megelőzni csapattársát a kettes szektorban található sikánnál, ennek azonban az lett a vége, hogy Hamilton elnézte a féktávot és a kavicságyon keresztülvágtatva tért vissza a pályára az utolsó pontszerző helyek egyikére. Az elején Vettel és Räikkönen épített ki magának kényelmes előnyt Rosberggel szemben, aki szemmel láthatóan lassabban közlekedett a pályán a Ferrarikat irányító pároshoz képest.
Hamilton a bakija után elkezdte a felzárkózást, bár 9 körön keresztül nem tudott mit kezdeni az előtte haladó Massával, akin csak a tízedik körben tudta átrágni magát. Ekkor, a rajtnál szintén visszacsúszott Ricciardo is visszavett egy pozíciót, méghozzá az ötödiket Hülkenbergtől. Vettel előnye ekkor már 2 másodpercre hízott Räikkönennel szemben, ez a különbség pedig állandósulni látszott. A tizenharmadik körben Hamilton folytatta a felzárkózást azzal, hogy megelőzte Pérezt a célegyenes végén, ezzel a nyolcadik helyen találta magát. Ezt követően Kvijat kiállásával elkezdődtek a kerékcserék, őket mások mellett Massa, Verstappen és Button követte. Négy körrel később Pérez megpördülése valamint az szolgáltatta az újabb izgalmakat, hogy Räikkönen túl szűken véve 6-os 7-es sikánt, az első vezetőszárnyat odaverte a rázókőhöz, amitől lerepült az oda helyezett fedélzeti kamerát tartó tok. Mint később kiderült, ez érdemben nem hátráltatta a finn pilótát. A huszadik körben Hamilton, eggyel később pedig Rosberg vételezett friss lágy illetve kemény abroncsokat autójára. Ugyanezt tette Vettel is a huszonkettedik körben, akit a csapattársa követett a boxban, ezzel zárva a kerékcserék első körét. Hátul eközben Maldonadót jutalmazták egy áthajtásos büntetéssel, amiért a venezuelai hat körrel korábban kiforgatta a mexikóit. A következő esemény Hamilton újabb előzése volt a 29. körben, ezúttal Ricciardót hagyta maga mögött a brit, amivel a negyedik helyre jött fel. Ezután egy kerékcsere bővítette az események sorát, melyet Nasr követett el, valamint a 40. kör tájékán elkezdődtek Kimi Raikkönen motorproblémái.
A finn, rádión jelezte a Ferrari mérnökeinek, hogy kezd elmenni a motor ereje és furcsa hangokat hall onnan. Nem sokkal később kiderült, hogy a kinetikus energia átalakító rendszer elégelte meg a munkát, így teljesítménye felét adta csak le a motor a világbajnok autójában. Hülkenberg első vezetőszárnya a 43. kör elején, gyaníthatóan anyagfáradás miatt eltört, a Force India németje ezért az első kanyar melletti gumifalban állt meg. Szerencsére nem esett baja, gond nélkül kiszállt az autójából. Először virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, majd a pályára küldték a valódi járgányt, ezzel összerázódott a mezőny. Takarítani kellett ugyanis a pályát és nemcsak a célegyenes végén. Ha már így alakult, akkor az első körben a sikán után, a pályán maradt kavicsot és törmeléket is eltakarították. Ennek Raikkönen nem örült, mert így, a csak félmunkát végző Ferrari motorral a háta mögött esélye sem volt védekezni később azok ellen, akik előzni akarták. A fent említett virtuális fázist kihasználva mindenki kerékcserére szánta el magát. Mások mellett a vezető Vettel és Raikkönen is a közepes keverékű abroncsokat kapta, ezekkel már végigmentek a srácok. A biztonsági autó a 49. körben távozott, az újraindítás után a friss gumikon köröző Ricciardo a célegyenes végén koccant Hamiltonnal, miközben az ausztrál előzni próbált. A manőver vége egy szárnycsere lett a Mercedesen, ezen kívül áthajtásos büntetést is kapott a címvédő és a tizenharmadik helyre érkezett vissza a pályára.
Raikkönen tehetetlensége fokozódott, hiszen a már említett probléma miatt egyre jobban visszaesett és ezen még az sem segített, hogy a garázsban indították újra az MGU-K rendszerét, amit követően a mezőny végére tért vissza. Közben Ricciardo, Vettel és Rosberg után eredt és utol is érte őket, más kérdés, hogy előzni már nem nagyon tudott. Hátul Verstappen büntetést kapott, mert a virtuális biztonsági autós fázis alatt túl gyorsan ment, a hollandnak is át kellett hajtania a boxutcán. Öt körrel a vége előtt a Red Bull ausztrál versenyzője mindent egy lapra feltéve támadta az előtte haladó Rosberget, aminek egy Mercedes defekt és egy törött Red Bullos első szárny formájában maradt nyoma. A balesethez kapcsolódó szervízelést követően Ricciardo vissza tudott térni a harmadik helyre, Rosberg pedig a nyolcadikra került. Ezzel a koccanással vált biztossá a végén Vettel győzelme, a csendben melózó Danyil Kvijat pedig a második helyre jött fel, és ezt a pozíciót az egy körrel rövidebbé vált Magyar Nagydíj utolsó körének végén, a leintés pillanatában is megtartotta.
Vettel tehát pályafutása első győzelmét szerezte meg Magyarországon a már említett sorrendben célba érő Red Bullok előtt. Ez a futam a meglepetések futama is volt, hiszen Verstappen érkezett be a negyedik helyre, a gyengécske McLarennel Alonso az ötödikre, a nagyot hajrázó Hamilton hatodik lett, Rosberg pedig nyolcadik. Ezzel, eggyel nőtt a meglepetések száma, mert idén először a két Mercedes nem tudott dobogón végezni. Szenzációs Magyar Nagydíjat láthattunk, melynek jövője 2021-ig biztosított, ám Varga Mihály Nemzetgazdasági Miniszter arról tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy már folynak a tárgyalások a futamrendezési szerződés 2026-ig történő meghosszabbításáról, mely lépésre Bernie Ecclestone nyitott.
E örömteli hír közlése után, legvégül lássuk a tíz pontszerző pilóta sorrendjét!
Végeredmény (pontszerzők):
1. Vettel
2. Kvijat
3. Ricciardo
4. Verstappen
5. Alonso
6. Hamilton
7. Grosjean
8. Rosberg
9. Button
10. Ericsson
(Haász Rudolf)