Pécsett a Vasváry-házban A női ideál alakulása a 20. század első felében címmel nyílt tárlat.
A 20. század minden téren a forradalmi változások időszaka volt. Ugrásszerűen fejlődött az ipar, a technika, a közlekedés, az informatika. Átalakultak a társadalmi szokások, hihetetlenül felgyorsult az élet, elterjedtek a modern táncok és zenék, mind többen sportoltak.
A tömegtermelés megjelenésével a reklám szerepe fokozatosan nőtt. A hagyományos hirdetések mellett egyre újabb és változatosabb eszközök segítették és segíti a mai napig az eladást, az új termékek népszerűsítését.
A cégek mind többet költenek reklámra. Plakátokkal, számolócédulákkal, reklámkártyákkal, szórólapokkal, árlapokkal, árjegyzékekkel, kirakati táblákkal divatértesítőkkel, ajándékokkal igyekeznek megnyerni a vásárlók kegyeit. Legtöbbször neves festőművészek, grafikusok tervezik ezeket a kiadványokat, amelyek gyakran ábrázolnak szép, elegáns nőket. Így a divatlapok, filmek, fotók mellett a reklámhordozók is értékes forrásai az öltözködés történetének.
A társadalmi és életmódbeli változások hatnak a kor szépségideáljára is, ebben az időszakban szakítanak az előző század női eszményképeivel. A naiv, ártatlan lányka és a szelíden bájos asszony helyébe sokkal többféle nőmodell lép. A végzet asszonyától és a kacér, csábos mondén nőalaktól − melyet megalkotójáról, Jules Chéret-rôl „chérette”-nek neveztek − a modern, sportos nőig széles a paletta. A század első felében rendkívül gyorsan, nem egyszer egy évtizeden belül is változott a divat és a hajviselet.
A Pécsett nyílt, s április 16. nyitva tartó kiállítás a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátó-ipari Múzeumban őrzött plakátokon, nyomtatványokon, csomagoló anyagokon keresztül mutatja be a divat 20. század eleji változásait, kiegészülve egy-egy jellemző ruhadarabbal, viselettel és korabeli kirakati babával.