Elkészült a Bálicsi utat és a Petőfi utcai körforgalmat összekötő mintegy 400 méteres út, a következő lépésben zajvédő falat is építenek mellé.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a pécsi Mecsek-oldal útjainak fejlesztésével kapcsolatos önkormányzati program, amelynek során azok teljes körű felújításán túl, egy új is épült. A pécsi belvárost északról elkerülő teljes, közel 3000 méter hosszú úthálózat fejlesztése 2019-ben fejeződik be, s ezzel a Mecsek-oldalon élők könnyebben juthatnak el a város minden egyes pontjára.
A déli városrészben élőknek is nagy könnyebbséget jelent, hogy szintén megszűnik a Maléter Pál út túlterheltsége az M60-as végpontját és a délnyugati elkerülő utat összekötő, a malomvölgyi tavak mellett elvezető szakasz felújítása miatt. A munkálatok befejeződtek, ismét a megszokott úton járnak a kamionok, a teherautók, kikerülve a kertvárost. E mellett befejeződött a Siklósi úti felüljáró több mint 1 milliárd forintba kerülő teljes rekonstrukciója is.
Pécs legmagasabban fekvő nyugat-keleti gyűjtő útjának teljes körű felújítása - Magaslati-, Surányi-, Angster út rekonstrukciója -, valamint az új útszakasz megépítése komoly előrelépést jelent a város közlekedésében., ugyanis olyan új útvonal jött létre, ami alternatívát jelent a belvárost északról elkerülő Kodály,Aradi, Kálvária, illetve a belvárost délről elkerülő 6-os úti szakaszok mellett. A támogatásból megvalósuló útépítésekkel egy időben több, mint félmilliárd forint értékben közmű-rekonstrukciókra is sor került.
Az autók, valamint a Mecsek-oldalon épülő ingatlanok számának növekedését nem tudta követni a környék úthálózata. A városrészben ugyanis minden ezer emberre 500-600 gépjármű jut. Ez a tény is mutatja, hogy szükség volt az úthálózat fejlesztésére, új útszakasz építésére. A tervezés során fontos szempont volt, hogy az ne veszélyeztesse a Rókus-domb rekreációban betöltött szerepét, s a Pécsi Tudományegyetem strandja is tovább működhessen, valamint megmaradjon a kutyafuttató is.
A hét méter széles, mindkét oldalán járdával szegélyezett összekötő út mentén 69 fát, valamint jövő év tavaszán 3500 tő cserjét ültetnek ki. E mellett kiépítették a csapadékvíz elvezető rendszert és kandelábereket is kihelyeztek. Két helyen gyalogátkelőhely is létesült, egy a körforgalom északi ágán, a másik a Damjanich utca kereszteződésénél.
A közlekedést segítendő a Bálicsi út régi nyomvonala megmarad így a hegyoldal forgalma megoszlik a régi, elsősorban a nyugati városrészek felé és az új, belváros irányába vezető szakaszok között. A közel 450 millió forintba kerülő új szakasz forgalomba helyezésével a Rókusalja utcában megszűnik a tranzitforgalom, ugyanis a Bálicsi út felé felvezető szakaszon nem lehet majd gépkocsival közlekedni.
A további három útszakasz közül elsőként a Magaslati út készült el. Az mintegy 1,2 km-es szakaszon az útburkolat felújítását megelőzően gázvezeték, szennyvízvezeték és ivóvízvezetékek cseréjére került sor. A Hunyadi úti kereszteződésben levő kritikus szélességű csomópont kiszélesítésre került. A másodiknak megindult Surányi Miklós utcai szakasz felújításának részeként idén elkészül a szennyvíz- és az ivóvízhálózat cseréje, illetve az a Hunyadi és Vilmos utcák közötti több mint 400 méteres szakasz aszfaltozása is. Az időjárási feltételektől függően, jövő év tavaszán a hátralevő 220 méteres szakasz aszfaltozására is sor kerül.
Jövőre kezdődik meg az Angster utca felújítása. Hasonlóan az előző kettőhöz, itt is a közművek rekonstrukciójával indulnak a munkálatok, várhatóan márciusában. A tervek szerint ősszel már átadásra kerül a több mint 1 kilométer hosszú szakasz, s ezzel teljessé válik az összesen 3,5 kilométeres, a Mecsek-oldalt átszelő út felújítása.