. Ma Taksony napja van.
Vanda után jöhet Bella
2021-11-21 19:56:28
Vanda után jöhet Bella

Vanda után jöhet Bella

A hazai egészségügyben először foglalt szemészeti rendelésre időpontot Bella, a Pécsi Tudományegyetem és a T-Systems közös fejlesztésű mesterséges intelligencia(AI) megoldása.

A virtuális asszisztens a recepcióra érkező telefonokat kezelte, kikereste és lefoglalta a megfelelő időpontot vagy kérdés esetén a recepcióshoz irányította a hívót. Az egyszerre több hívást is fogadni képes Bellától az adminisztratív terhek jelentős csökkenését várja az intézmény.

A technológiai fejlődésnek köszönhetően a jövőben nagy hangsúlyt kap a minőségi járó beteg szakellátás és az egynapos beavatkozások fejlesztése, aminek nyomán megnövekedhet az ellátottak száma is. A Vandával szerzett tapasztalatokat is beépítették az új megoldásba. A beteg utak kialakításában és irányításában éppen ezért nyújthat nagy segítséget egy olyan fejlesztés, amely emberi beavatkozás nélkül képes az ügyintézési folyamatokat kezelni.

Erre már van példa a távközlési cégnél, ahol Vanda, a virtuális asszisztens már jó ideje szerves része az ügyfélszolgálatnak. Az itt szerzett tapasztalatokat használták fel az ugyancsak mesterséges intelligencia alapú, időpontfoglaló szolgáltatás, Bella megalkotásához.
A projektet 2019 nyarán indította el az Pécsi Tudományegyetem és a digitális szolgáltató azzal a céllal, hogy megvizsgálják, egy teljesen automatizált időpont foglalási folyamat segítségével hogyan csökkenthető a klinikai telefonos ügyfélszolgálat leterheltsége.

 

Bella, a T-Systems már a mindennapokban alkalmazott másik digitális asszisztenséhez hasonlóan, képes szóban kommunikálni a pécsi egyetem szemészeti klinikájára telefonálókkal, gyorsítva és leegyszerűsítve a telefonos időpontfoglalást. Bella a nap 24 órájában adott időpontot a betelefonálóknak. Amennyiben a beteg nem volt kellően informált, vagy nem időpontot akart foglalni, a digitális asszisztens az egyetem recepciós munkatársához kapcsolta a hívót. Minden sikeresen foglalt időpontot kérésre SMS-ben is nyugtázott a rendszer. A lefoglalt időpont előtt 2 nappal emlékeztető SMS-t kapott a páciens, erre küldött válasz üzenettel egyszerűen lehetett lemondani a foglalást. Bella révén a telemedicinát végző orvosokhoz is gyorsan eljutott a hívó, rövid idő alatt jutott ezáltal személyes találkozás nélkül szakorvosi javaslathoz és receptekhez, továbbá vizsgálati időponthoz is szükség esetén.

Utoljára frissítve: 2021-11-21 19:56:57

További híreink
Önvallomás a kitartásról
Jótékonysági előadás a Lénárd Kata Emlékalap támogatására, a befolyt összeget pályázati úton osztja ki a Pécsi Közösségi Alapítvány.
2021-11-29 02:44:20, Hírek, Környezetünk Bővebben
Advent - a várakozás időszaka
Az egyházi év az adventi idővel kezdődik, közelebbről pedig advent első vasárnapjával.
2021-11-28 21:54:39, Hírek, Környezetünk Bővebben
Megújult élőhelyek a Mohácsi-szigeten
Újra birtokba vehették a vízimadarak a Mohácsi-sziget élőhelyeit.
2021-11-25 16:17:43, Hírek, Környezetünk Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Az elhunytakra számtalan kultúrában emlékeznek, mindenhol máshogyan.
Bővebben >>