A VOKE Vasutas Művelődési Ház a szabadszentkirályi és pécsi oktatási intézmények tanulóinak és óvodásainak oktatási rendszeren kívüli kompetencia-fejlesztését tűzte ki célként.
Ez év áprilisától vette kezdetét az Emberi Erőforrás-fejlesztési Operatív Program Kulturális intézmények a köznevelés eredményességért pályázaton sikerrel szerepelt projekt megvalósítása, amelynek keretében az intézmény 18 hónap alatt, 25 millió forintos uniós forrás felhasználásával segíti a programban résztvevő fiatalok ismeret- és tudásgyarapítását. A legkülönbözőbb, nem formális olyan tanulási alkalmakkal, amelyek jelentős szerepet játszanak a gyermekek személyiségfejlődésében és képességeik kibontakoztatásában, innovatív gondolkodásmódjuk kialakításában, amelynek során felszínre hozzák a gyermekekben rejlő kreativitást, növelik önbizalmukat, kapcsolatteremtő, önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességüket, aktivitásukat és erősítik motiváltságukat.
Számos ismert előadó, sportoló, színész, drámapedagógus és zenekar látogat el a program keretében a művelődési házba, az iskolásokhoz. A színes programkínálatban egyaránt megtalálható a szakkör, a foglalkozássorozat, a kulturális óra, vagy akár a tehetséggondozó-, fejlesztő-, felzárkóztató kiscsoport. Szerveznek a projekt részeként tábort, versenyeket, vetélkedőket, műhely- és klubfoglalkozásokat, tartanak témanapot, témahetet, valamint olyan foglalkozásokat, amelyek segítik az anyanyelven folytatott kommunikációt, fejlesztik a digitális kompetenciákat, a tanulás tanulását, a kezdeményezőkészséget és a vállalkozói kompetenciákat is. A projekt hozzájárul a területi egyenlőtlenségek és a szociokulturális hátrányok csökkentéséhez.
A formális oktatást támogató és kiegészítő kulturális nevelés jelentős szerepet játszik a gyermekek személyiségfejlődésében és képességeik kibontakoztatásában, innovatív gondolkodásmódjuk kialakításában: felszínre hozzák a gyermekekben rejlő kreativitást, növelik önbizalmukat, kapcsolatteremtő, önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességüket, aktivitásukat és erősítik motiváltságukat.
A programok mindegyike vegyes csoportokban zajlik: az átlagnak megfelelő képességű, normál körülmények között élő gyerekek és a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetben élő, esetlegesen a tudás mellett képességeikben is gyengébb vagy fejletlenebb diákok közösen vesznek részt az egyes programokban, mindegyik intézményben. Éppen azért, hogy a területi egyenlőtlenségek és a szociokulturális hátrányok csökkentése elérhető legyen.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.