Az online marketing területén működő pécsi vállalkozás számára kiemelten fontos a szakemberutánpótlás.
Kiemelten fontosnak tartják a szakemberutánpótlást az online marketing területén, azt pedig különösen, hogy a frissen végzett diplomások naprakész tudás birtokában és egy etikus üzleti magatartást képviselve lépjenek a munkaerőpiacra. Ennek érdekében vállalnak aktív szerepet a Milton Friedman Egyetem úttörő kezdeményezésében.
Lassan másfél éve annak, hogy a Milton Friedman Egyetem elindította a Digitális Üzleti stratégiák című specializációját. A Gazdálkodás és menedzsment szakos hallgatók számára elérhető képzés lényege, hogy alapvető közgazdasági és marketing ismeretek elsajátítása mellett a jelen és a jövő trendjei, a legfrissebb gazdasági és technológiai ismeretek és egy kifejezetten gyakorlati tudás elsajátítására nyíljon lehetősége a hallgatóknak. A képzés egyedisége a naprakész megoldások mellett az, hogy az oktatásba az üzleti élet meghatározó szereplői kapcsolódnak be, akik a mindennapi munkájuk során felhalmozott gyakorlati tapasztalat konkrét átadását vállalták.
- Azt tapasztaltuk az elmúlt évek során, hogy végzett hallgatóinknak nagy szükségük van olyan gyakorlati tudásra, amelyet azonnal használhatnak munkahelyükön. Olyan képzési programot állítottunk össze, ahol az üzleti élet, elsősorban a digitális marketinget maga szinten művelők mutatják be a szakma sajátosságait, ismertetik a legfontosabb tudnivalókat olyan részletességgel, hogy a végzésst követően a hallgatók képesek legyenek az onlinemarketing-kampányokat azonnal megtervezni és menedzselni - adott hangot annak Hárskuti János, a Milton Friedman Egyetem docense, mi motiválta őket a speciális képzés útjára indításában.
Kitért arra is, a képzés a legmodernebb digitális megoldásokra helyezi a fókuszt, de átfogó ismereteket is nyújt a digitális marketingről. A gyakorlati kampánymenedzsment mellett annak tervezése, a digitális kommunikáció, az e-kereskedelem és az online marketing társadalmi hatásai, következményei mind a tananyag részét képezik, hogy minél szélesebb ismeretekkel gyarapodjanak, és minél több gyakorlati tapasztalatra tegyenek szert a hallgatók.
A specializáció jelentős részét, az órák mintegy 20 százalékát a pécsi RG-STÚDIÓ-ban tartják, ugyanis az online marketinges cég fontosnak tartja a munkatársai folyamatos képzését, a legújabb megoldások megismertetését. Mindezt azért is szükségesnek tartják, mert az online marketing szinte napról napra változik, és könnyen előfordulhat, hogy egy-egy megoldás akár heteken belül elavulttá válhat.
- Nagyon fontosnak tartjuk, hogy olyan marketinges szakemberek dolgozzanak az üzletágukban, akik naprakész tudással rendelkeznek, és azokat nem csak elméletben ismerik – mondja Erős Gábor, az RG-STÚDIÓ tulajdonosa. – A szakmai tudásunkat nem féltett kincsként kezeljük, hanem különböző formában meg is osztjuk. Szolgáltatásaink között jelentős helyet foglal el a mentori tanácsadás, ami egy-egy cég vagy vállalkozás számára nyújt online oktatás formájában konkrét segítséget a digitális marketing területén. Az itt szerzett tapasztalataink nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy – a hallgatói visszajelzések alapján – egy sikeres tantárgy oktatásában vegyünk részt. Ezen felül azért csatlakoztunka Milton Friedman Egyetem kezdeményezéséhez, mert abban az online kommunikáció és marketing társadalmi hatásai hangsúlyos szerepet kapnak.Tapasztalataink szerint a vevők még mindig bizalmatlanok az online vásárlásokkal kapcsolatban – és nem ok nélkül. Éppen ezért megragadtulk a lehetőséget arra, hogy a jövő szakembereinek a felelős és etikus üzleti hozzáállást megmutathassuk, elültethessük bennük ennek a szemléletnek az alapjait.