A POSZT ideje alatt első ízben tekinthető meg válogatás Péter Vladimir munkáiból Pécsett.
A régi és új ékszerek széles spektruma jól reprezentálja Péter Vladimir teljes életművét, bepillantást nyújtva a formavilág gazdagságába. A többnyire klasszikus, igényes kézi megmunkáltság mellett (még a zárszerkezetek is egyedileg, kézzel készültek!) a formai invenciók és merészség, akár túlzó méretek, illetve a játékosság is jól megfigyelhető a kiállított darabokon: a madaras ékszerek például megszólaltathatók.
Azt az összetéveszthetetlen, meghatározó stílust és alkumentes minőséget, amit a Wladis márka jelent, a maga szakmájában hasonlóképp következetes szakmaiságot és minőséget képviselő Alföldi Róbert méltatja, aki maga is elkötelezett kedvelője és viselője a kortárs magyar designékszernek, köztük Péter Vladimir munkáinak.
A kortárs ékszer valahogy mintha még mindig mostohatestvér lenne a hazai képző- és iparművészeti ágak között, legalábbis a közönség általi ismertségét és főként elismertségét illetően – egyetlen név az, amely az ismeretlenség homályából a laikus közönség számára is hívószóként bevillan: Péter Vladimiré, vagy még inkább az általa alapított Wladis márkáé, mintha egy személyben ő testesítené meg a teljes kortárs magyar ékszertervezői szakmát.
Ez sok tekintetben így is van: Péter Vladimir vitathatatlanul a hazai kortárs ékszertervezés legmeghatározóbb alakja, munkássága alfája és omegája a ma Magyarországon létező ékszer-iparművészetnek. A 70-es évek közepe óta következetesen építi életművét, 1984-től tanít a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, illetve elődjén. Az idők folyamán mintegy 150, azóta többségében nevet és elismertséget szerző fémműves iparművész került ki a keze alól, akik saját művészi karakterüket és stílusukat megtalálva és felépítve is munkáikon viselik mesterük hatását.
A Péter Vladimir munkásságát meghatározó irányelv az a következetesen és tudatosan végigvitt szemlélet, amely a kézműves hagyományokban gyökerezik, de tudatosan designelvű iparművészetként definiálja önmagát. A Wladis ékszer hamisítatlanul kortárs, mégis kortalan, köszönhetően annak, hogy munkáinak jellegzetes stílusa nagyon határozottan kötődik a klasszikus európai design hagyományhoz, ugyanakkor ősi és távoli kultúrák formavilágára is rezonál. Az alapanyag, amivel dolgozik, szinte kivétel nélkül az ezüst – ez a nemes anyag, amelynek hidegen elegáns, letisztult felületét gyakran meghagyja a maga egyszerű minőségében érvényesülni, sokszor egészen nagy, testes darabok formájában is. Kiegészítőül ha mégis társít hozzá egyebet, az a kézzel csiszolt, válogatott minőségű hegyikristály hasonlóan nemes, letisztultan elegáns minősége.
A kiállítás a POSZT ideje alatt tekinthető meg az Ezüstláz Ékszergalériában.