Ebben az esztendőben különleges módon mutatja be képzési kínálatát a Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kara.
Úgynevezett VR szemüveget hívnak ehhez segítségül,a diákok a virtuális térben mozogva, belső szemlélőként élheti át az élményt, mi vár majd rájuk egyetemi hallgatóként. A kar színes képzési kínálata garancia arra, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelő szakterületet. A szemüvegekről online, interaktív beszélgetés keretében tudhatnak meg többet a virtuális valóság és a programozás iránt érdeklődők, a 2. Irány a PTE! Kultúrfeszt rendezvény keretében, január 31-én 14 órakor (https://ptekulturfeszt.ferling.hu/), valamint ki is próbálhatják azt, szintén az esemény keretében, élőben február 3-án 9 órától, a PTE Általános Orvostudományi Kar aulájában.
A VR szemüveg, amelyre a programot a kar hallgatói fejlesztették szakmai gyakorlat keretében erre ad lehetőséget. A kar hat intézetét különböző játékos feladatokon keresztül ismerhetik meg a diákok, miközben különleges látványvilág tárul eléjük egy teljesen újfajta közegbe lépve. Minden intézethez tartozik egy feladat, illetve rövid szakleírások is. Segítségével az előtérből tovább haladva a TTK aulájának 3D-s másába juthatnak, ahol hat asztal látható. Ezeknél az asztaloknál találják az egyes intézetekhez tartozó feladványokat, illetve az ott elérhető képzésekről a rövid leírásokat. Mindeközben, a fejük felett a Naprendszer jelenik.
Az asztalok között a Biológiai Intézet virtuális standjánál mikroszkóp segítségével állapíthatják melyik a koronavírusos minta, míg a Kémiai Intézetnél különféle vegyületeket keverhetnek össze. A Fizikai Intézet asztalához „lépve” lézerek és tükrök segítségével oldhatnak meg feladatot. A Földrajzi és Földtudományi Intézetnél pedig a Naprendszer égitestjeit állíthatják megfelelő sorrendbe, hogy működésbe lépjen a bolygórendszer. A Sporttudományi és Testnevelési Intézet virtuális labdajátékra invitálja a diákokat, míg a Matematikai és Informatikai Intézetnél logikai feladatok várják a vállalkozó szelleműeket.
A fejlesztés és tartalomgyártás folyamatosan zajlik egy kifejezetten erre a célra kialakított laboratóriumban. Mivel hallgatók végzik a programozást, így közben ők is szélesíthetik ismereteiket, akár szakmai gyakorlatuk teljesítése közben. Remek munka-erőpiaci lehetőségeket tudnak megragadni, hiszen már a tanulmányaik alatt a gyakorlatban alkalmazhatják az előadások során megszerzett tudásukat, amit később – diplomával a kezükben – sikerrel kamatoztathatnak a piacon.
A kar szeretné a későbbiekben az oktatásban is alkalmazni a VR szemüveget. Erre több ötlet és lehetőség is kínálkozik, hiszen szinte minden tudományterületen hasznosítható az eszköz. Akár egy labor is megjeleníthető vele a virtuális térben, ahol különböző kísérletek végezhetők, de mikroszkópos képeket és akár az univerzum egy részlete is megjeleníthető vele.