A Pécsi Tudományegyetem professoremeritáját dr. Törőcsik Máriát a Magyar Tudományos Akadémia Arany életpálya, Cursus Vitae Aureus díjjal tüntette ki.
A hazai marketingszakma és felsőoktatás kiemelkedő képviselőjének, Törőcsik Máriának a fogyasztói magatartás területén végzett kutatói munkásságát tucatnyi ismert és keresett szakkönyv fémjelzi. Oktatási és kutatási tevékenysége mellett elévülhetetlenek az érdemei a tehetséggondozásban, az interdiszciplináris szemlélet képviseletében.
A Pécsi Tudományegyetemen 1975-ben kezdett el dolgozni, végigjárva a tudományos ranglétrát a legmagasabb szintekig jutott, 1998-ban nyerte el az egyetemi tanár címet. Az oktatás, az akadémiai munka és a tehetséggondozás területén végzett tevékenysége példaértékű, de munkája messze túlmutat az egyetem falain, hiszen a mindennapi marketing segítése is mindig fontos volt számára.
“Ez a díj - és néhány másik, amit ebben az időszakban kaptam-, szépen keretezi a pályámat, mert azokról a fontos területekről érkeztek az elismerések, amiket eddig műveltem. Szeptemberben kaptam meg a Magyar Marketing Szövetség díját, amire azért vagyok büszke, mert ez a gyakorló marketingesek elismerése és azért a tevékenységemért ítélték nekem, ami híd volt az akadémiai élet és a gyakorlatban dolgozók között. A mostani akadémia díj azért értékes, mert ezt a kollégák szavazatai alapján ítélik oda, tehát nem csak a mérőszámok alapján dőlt el. Néhány nap múlva pedig átvehettem a Mestertanár arany oklevelet is, ami a tehetséggondozásért végzett munkám elismeréseként ítéltek oda.”- mondta el hangjában nem kis büszkeséggel.
Az egyetemen eltöltött évei alatt aktív részese és alakítója volt a Marketing és Turizmus Intézet és jogelőd szervezeti egységek oktatásszervezési tevékenységének, amelynek vezetésére 2015-ben kérték fel, ezen belül is az újonnan indított turizmus képzések piaci bevezetésére, amelyet sikerrel valósított meg a négyéves ciklus alatt. Egyetemi munkássága túlmutatott a Közgazdaságtudományi Karon folytatott tevékenységén, ugyanis 2000 és 2002 között a Pécsi Tudományegyetem marketing rektor-helyettese volt.