A Botka Rally Team párosa mintha a tavalyi versenyzést másolta volna le idén az ERC ciprusi fordulóján.
Az elmúlt szezonban is hibátlan első kör után jöttek csőstől jöttek a gondok, elektromos hiba, tűz, vízátkelés, leszakadt lökhárító a szélvédőn… Volt most is minden, ami izgalmassá tette a csapat amúgy sem unalmas életét. Nyolc gyorsasági szakasz várt az Európa-bajnokság idei utolsó fordulójának mezőnyére.
- Reggel féltünk attól, hogy takarítanunk kell a harmadik rajtpozíciónk miatt, de igazából azzal nem volt gond. Próbáltunk a pénteki hibáinkat kijavítani és az első körben nem is volt gond az autóval, fel jöttünk a negyedik helyre – mondja a pilóta, Botka Dávid. -A kör után a szervizben észrevettünk egy elektromos problémát, ami már év eleje óta kísérget minket. Tudtuk, hogy mi a gond, kicseréltünk mindent.
Sajnos hamar észrevették, hogy nem a kicserélt alkatrészekkel volt gond.
- Az utolsó szakaszon, a városi SuperStage-en le is állt a kocsi, 10 másodperc múlva tudtam csak újraindítani – folytatja tovább.- Mentünk és közben éreztük, hogy valami ég… Tudtam, hogy a szakasz vége felé van egy nagy patak, amin majd át kell mennünk. Próbáltam sietni, hogy minél hamarabb az ’oltóvízhez’ érjünk, reméltem, hogy az majd eloltja. Sikerült is, eloltotta az elektromos hiba okozta tüzet, de talán túl hevesen érkeztünk meg a vízhez, hogy a lökhárító leszakadt a becsapódástól, az felrepült, de csak a szélvédőig… Az utolsó pár kanyart úgy tettük meg, hogy az előttünk lévő lökhárító mögül próbáltam leskelődni. Vicces volt.
A ciprusi pályák nem kímélik az autó, az esti 45 perces szervizben nagyon sok mindent cserélni kellett a futóműben, de még a pop-off szelepből is újat kellett berakni, még reggelre is maradt egy kis teendő.
- Örültem, hogy végigértünk. Nagyon fárasztó volt, helyenként 35 fokban versenyeztünk, elfáradtunk a végére. A fiúk is rengeteget dolgoztak, hogy versenyben lehessünk. Negyedik helyen megyünk. Gondmentes autóval talán még előrébb is lehetnénk. Az északi srácokkal nem biztos, hogy még fel tudnánk venni a versenyt, nagyon gyorsak ezen a murván is - hangsúlyozza.
A versenyt záró az utolsó két szakaszt külön is értékelik, úgynevezett Golden Stage néven, a TV élőben közvetíti, és ami talán még fontosabb, az első három helyzet között összesen 60.000 eurót osztanak ki… (fotó: duen)