PÉCSI HÍRHATÁR - Európa mozgásban

PÉCSI HÍRHATÁR
   
 2018.07.23.
 Hétfő
Ma Lenke napja van.
Holnap Kinga, Kincső napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 07. 09. 19:14     


Európa mozgásban
Az uniós közlekedési infrastruktúrát érintő beruházások megvalósítására az Európai Bizottság javaslata 2,7 milliárd euró, 152 projekt megvalósítására.

Az Európai  Bizottság 2,7 milliárd eurót  fordítana  152 kulcsfontosságú közlekedési projekt megvalósítására, amelyek Európában előmozdítanák a versenyképes, tiszta és összekapcsolt mobilitást.


Az Európai Bizottság ezzel jelentős lépést tesz az európai beruházási terv és Európa összekapcsoltságának megvalósítása felé, a nemrégiben közzétett„Európa mozgásban” menetrendet is ideértve. A kiválasztott projektek hozzájárulnak a vasúti vonalak korszerűsítéséhez, a szűk keresztmetszetek megszüntetéséhez és a határkeresztező összeköttetések javításához, az alternatív üzemanyagokat biztosító töltőállomások létrehozásához, valamint az innovatív forgalomirányítási megoldások megvalósításához.


E beruházások végrehajtására az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz, az infrastrukturális hálózatokat támogatni hivatott uniós pénzügyi mechanizmus keretében kerül sor, amihez a szükséges anyagi hátteret. a  4,7 milliárd eurót köz- és magánforrásból származó társfinanszírozást biztosítja. Ezek a beruházások nem csupán az európai közlekedési hálózatot korszerűsítik, hanem a gazdasági tevékenységet és a munkahelyteremtést is serkentik. Az összesen 2,7 milliárd euróból az Európai Bizottság idén 1,8 milliárd eurót különít el a Kohéziós Alapból támogatásra jogosult 15 tagállam számára annak érdekében, hogy tovább csökkenjenek az infrastruktúra terén tapasztalható egyenlőtlenségek.


Mint Violeta Bulc közlekedéspolitikáért felelős biztos a közlekedési infrastruktúrába történő beruházások iránt óriási az igény. Ez az új beruházási hullám a tiszta, innovatív és digitális projektekre helyezi a hangsúlyt az európai közlekedési hálózat korszerűsítése érdekében. A döntéssel egy lépéssel közelebb került az unió  a valódi közlekedési unióhoz, ami kiszolgálja a polgárok igényeit, élénkíti a gazdaságot és munkahelyeket teremt. Fontos, hogy  a fennmaradó pénzeszközöket a lehető leghatékonyabban használják fel, valamint a hatás maximalizálása érdekében kombinálják a meglévő forrásokat és mozgósítsanak minden rendelkezésre álló erőforrást.


A legnagyobb uniós hozzáadott érték és hatás biztosítása érdekében a kiválasztott projektek többnyire az európai közlekedési hálózat („törzshálózat”) stratégiai szakaszaira összpontosulnak. A finanszírozás oroszlánrésze az európai vasúti hálózat fejlesztésére (1,8 milliárd euró), a közúti közlekedés dekarbonizációjára és korszerűsítésére, az intelligens közlekedési rendszerek fejlesztésére (359,2 millió euró), valamint a légiforgalmi szolgáltatási (ATM) rendszerek terjesztésére jut (311,3 millió euró).


A kiválasztott intézkedések többek között a következő kiemelt kezdeményezéseket foglalják magukban, úgymint a 100 kilométer hosszú lengyelországi Białystok–Ełk vasúti szakasz fejlesztését,  az ATM-rendszerek korszerűsítését az uniós tagállamokban, a Szlovéniát és Ausztriát összekötő Karavankák-alagút kibővítését - az alagút teljes hosszán-, a nagy sebességű elektromosjármű-töltő hálózat fejlesztése Svédországban, Dániában, Németországban, Franciaországban az Egyesült Királyságban és Olaszországban.


A támogatást elnyert projekteket a 2016. október 13-án meghirdetett versenypályázati felhívások útján választották ki, a beérkezett 349 pályázat közül,  amelyek megvalósításával az igényelt társfinanszírozással együtt összesen közel 7,5 milliárd eurót fordíthatnak ilyen célokra. Az Európai  Bizottságnak lehetősége volt kiválasztani a legjobb projekteket, arra is ügyelve, hogy földrajzi szempontból és a különböző közlekedési módok között is kiegyenlített legyen a támogatás mértéke. Az uniós pénzügyi hozzájárulás vissza nem térítendő támogatás formáját ölti, amelynek esetében a társfinanszírozás a projekt és a pályázat típusától függően az elszámolható költségek 10–50 százalékát fedezheti, a kohéziós kereten belül ez akár 85 százalék is lehet.


További hírek

  Egyre kevésbé fűtjük az utcát
2018. 07. 22. 02:59 pecsi-hirhatar.hu
  Összefogott a megye és az egyetem
2018. 07. 21. 01:12 pecsi-hirhatar.hu
  Vasarely virágai, Magyar múzsák, Rocklegendák
2018. 07. 20. 01:08 pecsi-hirhatar.hu
  Ökoturisztikai fejlesztések Tamásiban
2018. 07. 19. 01:10 pecsi-hirhatar.hu
  Én a megbélyegzett
2018. 07. 18. 01:08 pecsi-hirhatar.hu
  Vezetőváltás Tudásközpont élén
2018. 07. 17. 01:10 pecsi-hirhatar.hu
  Oda és vissza áramló energia
2018. 07. 16. 02:14 pecsi-hirhatar.hu
  Az utolsó meccs - a franciák a világbajnokok
2018. 07. 15. 21:35 pecsi-hirhatar.hu
  A jobb és kombinatívabb játék bronzot ért
2018. 07. 14. 22:12 pecsi-hirhatar.hu
  Országosan egyedülálló turisztikai nap
2018. 07. 14. 02:34 pecsi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport