A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a szingapúri futamot simán nyerte.
Sebastian Vettel mellé a dobogóra a hétvégén szintén szenzációsan teljesítő, a Red Bullal versenyző Daniel Ricciardo, valamint a csapattárs, Kimi Räikkönen állhatott fel. A két Mercedest hajtó Lewis Hamilton és Nico Rosberg egész hétvégén csak szenvedett.
A helyi idő szerint este 8 óra után néhány perccel ellőtt rajtot az első hét helyről indult pilóta változatlan sorrendben vette. A nyolcadik helyről kezdő Verstappen Toro Rossója visszafulladt, a vasat vissza kellett tolni a garázsba, így a holland egy körös hátrányban tért vissza a pályára. Az élen száguldó Vettel a piros jelölésű szuper lágy abroncsokon 3 kör alatt épített ki három másodperces előnyt Ricciardóval szemben, ezt aztán tovább növelte egészen az öt másodperces határig. A rajtot követő tíz körben ez, valamint Button és Rosberg gondjai szolgáltattak csekély izgalmakat. A brit a McLaren Honda tapadásának teljes hiányáról, a Merci németje pedig a fékek túlmelegedéséről panaszkodott mérnökeinek.
A kerékcserék meglepő módon már a tízedik körben elkezdődtek, Grosjean kapott friss, sárga lágy gumikat a Lotusára. Őt Alonso és Sainz, majd Kvjat és Massa is követte. A veterán brazil a boxból kifelé a tizennegyedik körben ütközött Hülkenberggel, aki azon igyekezett, hogy beférjen a Williams-szel köröző vetélytárs elé, ám ennek az lett a vége, hogy a Force India az első kanyarban, összetörve állt meg a gumifal mellett. Ekkor először a virtuális, majd a valódi biztonsági autós fázist rendelték el. A fent említett ütközés egyébként úgynevezett lassú defektet okozott Massánál, akinek ezért néhány körrel később ismét ki kellett állnia, ezúttal már a sárga lágy gumikat kapta.
A pályát öt körön keresztül takarították, az ez alatt érvényben lévő biztonsági autós fázis lehetővé tette az élen haladó Vettel számára, hogy spóroljon egy picit a friss szuper-lágy gumikkal. Az újraindítást követően a sorrend az első hat helyen csak annyiban változott, hogy Kvjat két helyet esett vissza, mindkét gyári Mercedes előzte őt a boxban. Elöl Vettel olyan versenytempót választott magának, amely segítségével tovább tudott spórolni a gumijaival, miközben a körét visszavevő Verstappen is elkezdte a felzárkózást és a versenyfelügyelet is kiosztott a már kiesett Hülkenbergnek a következő futamra egy 3 rajthelyes büntetés a Massával történt ütközés miatt, mondván, hogy a német nem hagyott elég helyet a brazilnak az esetnél. A Mercedes amúgy sem rózsás futama a huszonhatodik körben tovább romlott, amikor Hamilton közölte a mérnökökkel rádión, hogy az utójának elment a hajtása. Ekkor kezdett mindenki elmenni mellette, hat kör alatt esett vissza a 16. helyre. A szenvedést hét körrel később unta meg a csapat és a technikát kímélendő, felszólították a címvédőt, hogy adja fel a futamot.
Ezután Kvjat és Alonso érkezett a boxba a harmincnegyedik körben, az orosz kerékcserére, míg a spanyol azért, hogy orral előre betolják a garázsba, vagyis ő is kiszállt a meccsből. Az orosz két körrel a cseréje után Buttont előzte meg a hatodik helyért. Ekkor történt a futamon a legfurcsább dolog, amit láthattunk: Az egyik egyenesben a pályára tévedt egy szurkoló, aki miatt ismét be kellett küldeni a biztonsági autót. A jármű 4 kört töltött a pályán, majd távozott, ezt követően Vettel ismét kicsit lassabbra vette a figurát, hátul azonban a Toro Rosso pilótái kezdték el előzések hosszú sorából álló magánszámukat, de azért Maldonado is megmutatta a Lotusszal, hogy nem felejtett el autókat összetörni. Ezúttal Button-nel akadt össze szó szerint, amit a McLaren első vezetőszárnya bánt, így a britnek ismét ki kellett állnia, ezúttal szárnycserére.
A negyvenötödik körben Vettel az élen rákapcsolt, míg Sainz és Verstappen már Grosjean előzésével próbálkozott. Három körrel később a versenyfelügyelet közölte, hogy Button és Maldonado korábbi csatáját nem büntetik, miközben a fent említett, Toro Rossót hajtó páros már Pérez mögé ért, aki a hetedik helyen haladt tíz körrel a vége előtt. Button autójában az ötvenharmadik körben megadta magát a sebváltó, így mindkét Honda befejezte a szingapúri versenyt idő előtt. Az utolsó 5-6 körben a lényegi kérdések eldőltek, igaz két fordulóval a vége előtt még kérték Verstappent a nyolcadik helyen, hogy cseréljen helyet Sainz-cal, ez végül nem történt meg. Az élen változatlan maradt a helyzet; Vettel kényelmes előnyt kiépítve ért célba Ricciardo előtt az első helyen, az ausztrált Räikkönen ugyan többször próbálta megelőzni a verseny során, de ez 61 kör alatt sem sikerült, így került a finn a dobogó legaljára.
A gyári Mercedesek közül csak Rosbergé tudott célba érni, az is a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót. Bottas és Kvjat érkezett az ötödik és hatodik helyen, Pérez a hetediken, Verstappen és Sainz versenyéről pedig esett elég szó, a holland végül nem teljesítette a csapatutasítást. Az utolsó pontszerző helyet Felipe Nasr kaparintotta meg a Sauberrel. Ennyi történt Szingapúrban, folytatás a jövő héten következik Japánból.
Végeredmény (pontszerzők):
1. Vettel
2. Ricciardo
3. Räikkönen
4. Rosberg
5. Bottas
6. Kvjat
7. Pérez
8. Verstappen
9. Sainz
10. Nasr
(Haász Rudolf )