A harmadik Forma-1-es versenyhétvége, a kínai metropolisz, Sanghaj mellett elterülő pályán az első két szabadedzéssel vette kezdetét.
Az aszfaltcsík hossza 5451 méter, a versenytáv 56 kör lesz vasárnap, ami 305,256 kilométert jelent. Ezt a pályát is a Forma-1 házi építőmérnöke, a német Hermann Tilke tervezte. A pilóták számára jó hír, hogy a mezőny messzebb került az egyenlítőtől, akkora forróságra nem kell számítani, amekkorát Malajziában lehetett tapasztalni. Ez olyannyira igaz, hogy a kínai meteorológusok egész hétvégére 16-21 fokos levegőhőmérsékletet lehet várni, emellett előrejelzésük szerint felhős időre kell számítani szombaton és vasárnap is.
Annak ellenére, hogy Sepanghoz hasonlóan ez a pálya is viszonylag gyors, az alacsonyabb hőmérséklet és a jóval simább felülető aszfalt miatt ezen a hétvégén is a fehér jelölésű közepes és a sárgával jelölt lágy keverékű gumik lesznek láthatók az autókon, mivel a fentiekből az következik, hogy Sanghajban jóval kevésbé kopnak a gumik, mint két héttel ezelőtt.
Ami a pálya vonalvezetését illeti, a kínai shang karaktert mintázza és 16 kanyarból áll. Két DRS-zónája közül az egyik a célegyenesben, a másik pedig a 14-es kanyar előtti hosszú egyenesben található. Hat olyan pontja van, amelyek megfelelő teljesítése elengedhetetlen ahhoz, hogy egy versenyző jó kört rakjon össze rajta.
Kezdjük rögtön ezek felsorolását az első két kanyarral! Ezek bevételekor a versenyző 300 fokos szögben kanyarodik, tehát csak egy teljes kört ír le a tengelye körül. Ezt a kanyart a Forma-1-es szleng csak csigaháznak nevezi, melyet a pilóták 6-os sebességi fokozatban kezdenek, és onnan váltanak le fokozatosan 1-es fokozatba. A bal első gumi ekkor kapja a legnagyobb terhelést, ezért általában a második kanyarra fordulva a pilóták finoman adagolják a gázt. Előzési kísérlet esetén az elől haladó csak úgy tud védekezni, ha a belső, vagyis a baloldali ívet védi, hiszen ebben a két kanyarban normál tapadási viszonyok között lehetetlen jobbról előzni.
A következő neuralgikus pont a 6-os kanyar, ahol a célegyenest követően először nyílhat alkalom az előzésre a versenyzők számára. Ehhez létkérdés, hogy a 4-es és 5-ös, enyhén jobbra ívelő kanyarokon anélkül jussanak át, hogy elvennék a lábukat a gázpedálon, vagyis az említett szakaszt padlógázon kell venni. Ha ezen a részen van előttük valaki és szélárnyékban tudnak maradni, akkor a 6-os számú hajtűkanyarban belső íven könnyedén megelőzhetik az előttük haladót.
A következő nehéz rész a 13-as kanyar, amely befelé lejt. Padlógázon kezdik a pilóták és akkor járnak el helyesen, ha nem szűken veszik azt, minél közelebb haladva a jobboldali rázókövekhez, hanem a befelé dőlése irányával ellentétesen, kifelé haladva, padlógázon veszik a kanyart és nem kell a lábukat elemelni a pedáltól. Ez azért jó, mert ettől a ponttól kezdődik a körülbelül 1200 méter hosszú, második egyenes szakaszra, amelyből a második DRS-zóna 600 métert tesz ki és aminek a végén, a 14-es kanyarban, optimális esetben újabb esély kínálkozik az előzésre.
A pálya hatodik, egyben utolsó kulcsfontosságú pontja a célegyenesre fordító kanyar, melynek teljesítése maximális koncentrációt igényel. Itt is a forduló túl szűk bevétele jelenti a nehézséget, hiszen ha megdobja az autót a rázókő, az könnyen akkorát repülhet, hogy a pilóta a boksz-utca bejárata melletti kavicságyban találja magát.
További nehézséget jelent, hogy az utolsó balos kanyar enyhén emelkedik, a pilóták szerint olyan érzés átmenni rajta, mintha hullámvasúton mennél felfelé. Nagy tempónál, alig elvéve a gázról a lábukat érkeznek meg ide a versenyzők, egy idegesen viselkedő, túlkormányzott autóval könnyű a pálya ezen pontján megcsúszni, ezáltal pedig sok időt lehet itt veszteni, szóval nagyon fontos a versenyautó jó egyensúlyának kialakítása és hogy a benne ülő versenyző odafigyeljen a kanyarvételi technikára.
Ezzel, ha villámgyorsan is, de körbeértünk a sanghaji Forma-1-es pályán, a fent felsoroltakat 56 alkalommal kell betartani annak, aki itt nyerni szeretne a vasárnapi futamon.
A hétvége menetrendje:
Szombat
6:00-7:00 - F1 harmadik szabadedzés
9:00-10:00 - F1 időmérő
Vasárnap
8:00 - F1 Kínai Nagydíj (futam)
(Haász Rudolf)