Új konyhával, menzával és tantermekkel gyarapodott a pécsi Koch Valéria Iskolaközpont.
A Magyarországi Németek Országos Önkormányzata tulajdonában és fenntartásában működő, két óvodát, általános és középiskolát, kollégiumot és pedagógiai intézetet magában foglaló intézmény bővítése egy évvel ezelőtt kezdődött meg. A nettó 290 millió forintos beruházás jelentős mértékű önköltségéhez az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Német Szövetségi Belügyminisztérium nyújtott támogatást.
– Mindig is nagyon vártuk a tanítás utáni ebédet, de most különösen! Amellett, hogy az étel mindig finom és bőséges, maga a menza olyan, mint egy szálloda étterme – fogalmazott a német nemzetiségi oktatási központ egyik nyolcadik osztályos tanulója.
Mint Englenderné Hock Ibolya igazgatónő elmondta, új bútorokkal rendezték be az étkezőt, ahol egyszerre százhatvanan költhetik el az ebédjüket az iskola diákjai, a pedagógusok is egy külön részlegben ebédelhetnek meg ezentúl. Kitért arra is, a modern gépekkel felszerelt konyha és az interaktív táblákkal, projektorokkal és kényelmes padokkal berendezett három új tanterem megépítésére azért volt szükség, mert az intézményben tanuló diákok száma az eltelt évek alatt több, mint a kétszeresére nőtt.
Amikor 1989-ben szülők, német tanárok, valamint a Pécsi Német Nemzetiségi Kör kezdeményezésére Pécs önkormányzata úgy döntött a Tiborc utcai általános iskolát német két tannyelvű iskolává nyilvánítja, senki nem sejtette, hogy alig harminc évvel később már komplex oktatási központként működik, négy intézményegységgel.
Az említett intézményegységek 2003-tól néhány éven belül mind a Magyarországi Németek Országos Önkormányzata fenntartásába kerültek, és mára az egységes oktatási központ ingatlanjai is a tulajdonát képezik. Schubert Olívia, Magyarországi Németek Országos Önkormányzatának elnöke annak a véleményének adott hangot, hogy fenntartóként igyekeznek mind a hétköznapokban, mind a kiemelt figyelmet igénylő időszakokban – például egy-egy építkezés alkalmával – is stabil hátteret biztosítani az oktatási intézménynek.
Hangsúlyozta,mindenekelőtt az a feladatuk, hogy az infrastruktúra és az egyéb keretfeltételek biztosításával levegyék az intézmény válláról mindazokat a kötelezettségeket és felelősséget, amelyek elvonják annak figyelmét és energiáját a valós feladatakról, nevezetesen a minőségi oktatás, a megfelelő pedagógiai program és a jó oktatói gárda biztosításáról. Olyan kiemelt időszakokban pedig, mint például az építkezés, ami a tanítási idő alatt folyt, különös figyelmet fordítottunak mind erre.