Hatvanezer eurós támogatást nyert el Pécs a közvetlenül Brüsszelbe benyújtott pályázatával.
„Pécs önkormányzata folyamatosan ad be közvetlen Európai Uniós pályázatokat – hangsúlyozta Péterffy Attila, a város polgármestere. – Ezzel nem csak a ma meglévő forrásokat szeretnénk minél nagyobb arányban kihasználni. Fontos az is, hogy az önkormányzat és cégei minél több tapasztalattal rendelkezzenek az uniós források lehívásában. Pécsnek is készülnie kell ugyanis a 2027. utáni időszakra, amikor várhatóan csökkenni fognak majd az Európai Uniós pályázatokból megszerezhető összegek. Ezért is fontos, hogy közvetlenül minél sikeresebben tudjunk pályázni.”
Az European City Facility (EUCF) egy olyan európai kezdeményezés, ami a magyarországi önkormányzatok számára is közvetlenül elérhető. A program célja, hogy lehetőséget teremtsen a városoknak, településeknek, illetve azok konzorciumainak éghajlatvédelemmel, megújuló energiával, energiahatékonysággal kapcsolatos konkrét beruházási koncepciók kidolgozására.
Az EUCF 60.000 eurós támogatása beruházási koncepciók kidolgozását támogató szolgáltatások és tevékenységekre használható fel, például (műszaki) megvalósíthatósági tanulmányok, piaci elemzések készítésére, jogi, gazdasági és pénzügyi, valamint kockázatelemzések elkészítésére. A támogatás nem használható fel közvetlenül a beruházások megvalósítására.
Az EUCF igazgató-tanácsa a Polgármesterek Szövetségének Hivatalát vezető összes európai városhálózat (EnergyCities, ClimateAlliance CEMR, Eurocities és ICLEI) képviselőiből áll. A Polgármesterek Szövetségének Pécs 2013 óta tagja.
Pécs vezető szerepet tölt be a zöld (közlekedési) átállásban Magyarországon, a város dízel buszparkjából eddig 18-at sikerült e-buszra cserélni. Az EUCF támogatás segítségével komplex városi program készül, ami a teljes buszcsere műszaki terveinek, az e-buszok töltésére szolgáló napelem-parknak és a hozzá kapcsolódó infrastruktúrának a kidolgozását segíti elő. Többek között a városi busz-decentrumok egyben töltőhelyek is lesznek, a buszparkolók felett lokális napelem-parkok épülnek, a megtermelt villamos-energiát tárolják, a buszok bármikor tölthetőkké válnak, valamint az itt található épületek, az utastájékoztató rendszerek energiaellátása is erről történne. E mellett a még hagyományos üzemű buszok jelentős részét hidrogénhajtásúakra cserélik, valamint kijelölik az új, modern javítóbázis helyszínét, meghatározzák annak műszaki paramétereit.