Lezárult a Leier Hungária Kft., a LAFARGE Cement Magyarország Kft. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kar hallgatói tervpályázata, a nyertesek tervei alapján fejleszti a jövőben közösségi közlekedését.
Az építőanyag forgalmazó és gyártó cégek, valamint az egyetemi kar által kiírt pályázat elsődleges célja olyan buszmegállók tervezése volt, amelyek mind gazdasági, mind környezeti, társadalmi szempontból is fenntartható közösségi térként működhetnek.
A 2017-ben első alkalommal kiírt tervpályázat elsődleges célja az volt, hogy ösztönözzék a hallgatókat arra, hogy megismerjék ezen építőanyagok sokrétű felhasználási lehetőségeit. Továbbá a Szentlőrincen található buszmegállók, buszöblök konkrét példáján keresztül esztétikus, gazdaságos, tartós és környezetbarát megoldásokban gondolkodhassanak.
Emellett a kiírók fontosnak tartották azt is, hogy a magyarországi településeket érintő építőipari problémákra közös erővel találjanak hosszú távú megoldásokat, a műszaki érdeklődésű fiatalok bevonásával, akik Szentlőrinc közösségi közlekedésének fejlesztéséhez terveztek innovatív, modern, esztétikus megjelenésű és nem utolsó sorban gazdaságos építőelemekkel készülő buszvárókat.
A szakmai bíráló bizottság a beérkező tervpályázatokat több szempont alapján értékelte. Egyebek mellett megvizsgálták a buszváró mennyire illeszkedik bele a városképbe, a kreatív építészeti megoldások mellett mennyire őrzi meg eredeti funkcióját, mennyire érvényesülnek a fenntartható fejlődés és közösségi térként működés szempontjai, valamint a megvalósítás mennyire gazdaságos. Az alapanyagok esetében külön figyelmet fordítottak a betonra, annak innovatív módon történő alkalmazására a pályázók.
A pályázat abszolút győztese Ambrus Tibor, akinek a „Beton buszmegálló ötletterve” a bizottság megítélése szerint nemcsak a leginkább illeszkedik Szentlőrinc városképébe, de a beton és a Leier építőanyagok felhasználhatóságát is a legoptimálisabban valósította meg. Pályaműve mindazon által szem előtt tartja a buszmegálló megközelíthetőségét és funkcionalitását is.
Elismerésben részesült Pétery Tamás is, akinek Pécsi gyors nevet viselő pályamunkája, amelyben a közösségi helyszín funkcionalitásának és a design-jának összhangját, valamint a fenntarthatósági szempontok megvalósulását és Bauer Aletta Szentlőrinci buszmegálló fantázia című tervei, amelyben a Leier építőanyagok innovatív felhasználását, valamint az egész buszmegálló gazdaságos megvalósíthatóságát értékelte a zsűri.