Az önkormányzat arról kérte ki a pécsi kerékpárosok véleményét, hol folytatódjanak, épüljenek kerékpárutak.
Baranya székhelyén a következő néhány évben csaknem 30 százalékkal megnövelik a bicikliutak hosszát, valamint fejlesztik az elektromos közösségi kerékpáros rendszert is . Az online kérdőíveket több mint 1100-an töltötték ki .
Mint a pécsi önkormányzat városfejlesztési és kommunális bizottságának elnöke, Oszoli Dénes elmondta a város a következő hónapokban több százmillió forintot költ kerékpáros közlekedéshez kapcsolódó fejlesztésekre. Az elsődleges cél az egyetemi karok kerékpárutakkal történő összekötése, de ezzel egy időben Pécs nagyobb városrészeit is összekapcsolják a belvárossal.
Az erről szólót közgyűlési döntés értelmében egyebek mellett a Zsolnay dombtól a Budai vámig épül kerékpárút, az előzetes tervek szerint Kertvárost is bicikliút köti majd össze a belvárossal, a Zsolnay-negyed környékével. Ezzel egy időben a fejlesztési források felhasználásával a belvárosban - pécsiek és a turisták számára egyaránt igénybe vehető szolgáltatásként - bérelhető elektromos kerékpárokat is üzembe állítanak.
Az online kérdőívekre válaszoló, főként 20 és 50 év közötti pécsiek harmada kertvárosi volt, ami egyértelművé tette, hogy a legsűrűbben lakott városrész kerékpárral történő elérhetőségén javítani kell. Az összes válaszadó harmada munkába jár kerékpárral, emellett több mint 40 százalékuk hetente többször is kerékpárra ül.
Míg munkába minden városrészből leginkább a belvárosba járnak a városlakók, a szabadidős kerékpározás legfőbb célpontja pedig a Malomvölgyi tó. E mellett közkedvelt célpont még a Mandulás, az állatkert, a TV- torony, a Tüskésréti tó és Égervölgy. Pécsen kívüli pedig a legtöbben a válaszadók 52,5 százaléka Orfű, Abaligetre megy drótszamáron.