Annak ellenére, hogy a Lidl-nek a beszállító partnereivel élő szerződéses átadói árai vannak érvényben, az áruházlánc úgy határozott, hogy a bajbajutott tejágazat megsegítése érdekében változtat a szerződésben foglaltakon.
Október 10-től került hazai tejtermelők támogatása érdekében automatikusan megemeli minden hazai tartós és friss tej átadói árát. A vállalat ezzel a lépésével szeptember 1. óta minden érintett tejtermék átadói árát legalább 10 forinttal megnövelte.
Az áruházlánc kínálatában évek óta kiemelt szerepet játszanak a magyar gyártók által előállított és forgalmazott tejek és tejtermékek, ezen a módon is támogatják a hazai gazdákat. Vállalásának sikerességét bizonyítja, hogy a 2015-ös gazdasági évben 56 millió liter friss és tartós tejet - 6 millió literrel többet, mint 2014-ben, valamint 2600 tonna trappista sajtot -, közel 400 tonnával nagyobb mennyiséget, mint 2014-ben - vett át a hazai gyártóktól. A tej-és tejtermék exportjuk is bővült, az elmúlt egy évben 7 európai országba 18 féle magyar tejterméket értékesített közel 650 millió forint értékben.
Mint Nepp Zoltán, beszerzési ügyvezető igazgató elmondta, felelős vállalatként kiemelten fontosnak tartják, hogy a jelenleg is kedvezőtlen tejpiaci helyzetben valódi segítséget nyújtsanak a gazdálkodóknak. Ezt a célt szolgálja a 2013-ban indult „Lidl a magyar beszállítókért” program is, amelynek keretében a kiemelt marketing mellett export lehetőséget is biztosítanak a beszállítóiknak. Azzal a döntésükkel is, hogy nem a szerződött, hanem a legalább 10 forinttal megnövelt átadói árakon veszik át a magyar friss és tartós tejet a termelőket kívánják segíteni.