PÉCSI HÍRHATÁR - Szenzációs Magyar Nagydíj

PÉCSI HÍRHATÁR
   
 2024.04.20.
 Szombat
Ma Konrád, Tivadar napja van.
Holnap Konrád napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 07. 28. 10:56     


Szenzációs Magyar Nagydíj
Vettel nyerte a szenzációsan izgalmasra sikerült, jubileumi 30. Magyar Nagydíjat

Hatalmas meglepetés volt, hogy a két gyári Mercedest hajtó Lewis Hamilton és Nico Rosberg ezúttal a dobogóra sem fért fel.


Sebastian Vettel pályafutása során először nyert a Hungaroringen, majd a futam után a kedden eltemetett Jules Bianchinak ajánlotta győzelmét. A dobogó második fokára a Red Bull versenyzője, Danyil Kvijat, a harmadikra pedig csapattársa, Daniel Ricciardo állhatott fel.


Vasárnap a rajt nem ment olyan simán, mint máskor szokott, meg kellett ismételni a procedúrát, miután Felipe Massa rosszul állt fel a rajtrácsra. A brazil ezért 5 másodperces időbüntetést kapott később, amit a boxutcában, kerékcseréje alkalmával töltött le. A második rajt már jó volt. Igaz, a két Mercedes rosszul kapta el a pillanatot, Hamiltont és Rosberget előbb Vettel előzte meg, aki ezzel az élre állt, majd Räikkönen tette meg ugyanezt. Még az első körben a címvédő megpróbálta megelőzni csapattársát a kettes szektorban található sikánnál, ennek azonban az lett a vége, hogy Hamilton elnézte a féktávot és a kavicságyon keresztülvágtatva tért vissza a pályára az utolsó pontszerző helyek egyikére. Az elején Vettel és Räikkönen épített ki magának kényelmes előnyt Rosberggel szemben, aki szemmel láthatóan lassabban közlekedett a pályán a Ferrarikat irányító pároshoz képest.


Hamilton a bakija után elkezdte a felzárkózást, bár 9 körön keresztül nem tudott mit kezdeni az előtte haladó Massával, akin csak a tízedik körben tudta átrágni magát. Ekkor, a rajtnál szintén visszacsúszott Ricciardo is visszavett egy pozíciót, méghozzá az ötödiket Hülkenbergtől. Vettel előnye ekkor már 2 másodpercre hízott Räikkönennel szemben, ez a különbség pedig állandósulni látszott. A tizenharmadik körben Hamilton folytatta a felzárkózást azzal, hogy megelőzte Pérezt a célegyenes végén, ezzel a nyolcadik helyen találta magát. Ezt követően Kvijat kiállásával elkezdődtek a kerékcserék, őket mások mellett Massa, Verstappen és Button követte. Négy körrel később Pérez megpördülése valamint az szolgáltatta az újabb izgalmakat, hogy Räikkönen túl szűken véve 6-os 7-es sikánt, az első vezetőszárnyat odaverte a rázókőhöz, amitől lerepült az oda helyezett fedélzeti kamerát tartó tok. Mint később kiderült, ez érdemben nem hátráltatta a finn pilótát. A huszadik körben Hamilton, eggyel később pedig Rosberg vételezett friss lágy illetve kemény abroncsokat autójára. Ugyanezt tette Vettel is a huszonkettedik körben, akit a csapattársa követett a boxban, ezzel zárva a kerékcserék első körét. Hátul eközben Maldonadót jutalmazták egy áthajtásos büntetéssel, amiért a venezuelai hat körrel korábban kiforgatta a mexikóit. A következő esemény Hamilton újabb előzése volt a 29. körben, ezúttal Ricciardót hagyta maga mögött a brit, amivel a negyedik helyre jött fel. Ezután egy kerékcsere bővítette az események sorát, melyet Nasr követett el, valamint a 40. kör tájékán elkezdődtek Kimi Raikkönen motorproblémái.


A finn, rádión jelezte a Ferrari mérnökeinek, hogy kezd elmenni a motor ereje és furcsa hangokat hall onnan. Nem sokkal később kiderült, hogy a kinetikus energia átalakító rendszer elégelte meg a munkát, így teljesítménye felét adta csak le a motor a világbajnok autójában. Hülkenberg első vezetőszárnya a 43. kör elején, gyaníthatóan anyagfáradás miatt eltört, a Force India németje ezért az első kanyar melletti gumifalban állt meg. Szerencsére nem esett baja, gond nélkül kiszállt az autójából. Először virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, majd a pályára küldték a valódi járgányt, ezzel összerázódott a mezőny. Takarítani kellett ugyanis a pályát és nemcsak a célegyenes végén. Ha már így alakult, akkor az első körben a sikán után, a pályán maradt kavicsot és törmeléket is eltakarították. Ennek Raikkönen nem örült, mert így, a csak félmunkát végző Ferrari motorral a háta mögött esélye sem volt védekezni később azok ellen, akik előzni akarták. A fent említett virtuális fázist kihasználva mindenki kerékcserére szánta el magát. Mások mellett a vezető Vettel és Raikkönen is a közepes keverékű abroncsokat kapta, ezekkel már végigmentek a srácok. A biztonsági autó a 49. körben távozott, az újraindítás után a friss gumikon köröző Ricciardo a célegyenes végén koccant Hamiltonnal, miközben az ausztrál előzni próbált. A manőver vége egy szárnycsere lett a Mercedesen, ezen kívül áthajtásos büntetést is kapott a címvédő és a tizenharmadik helyre érkezett vissza a pályára.


Raikkönen tehetetlensége fokozódott, hiszen a már említett probléma miatt egyre jobban visszaesett és ezen még az sem segített, hogy a garázsban indították újra az MGU-K rendszerét, amit követően a mezőny végére tért vissza. Közben Ricciardo, Vettel és Rosberg után eredt és utol is érte őket, más kérdés, hogy előzni már nem nagyon tudott. Hátul Verstappen büntetést kapott, mert a virtuális biztonsági autós fázis alatt túl gyorsan ment, a hollandnak is át kellett hajtania a boxutcán. Öt körrel a vége előtt a Red Bull ausztrál versenyzője mindent egy lapra feltéve támadta az előtte haladó Rosberget, aminek egy Mercedes defekt és egy törött Red Bullos első szárny formájában maradt nyoma. A balesethez kapcsolódó szervízelést követően Ricciardo vissza tudott térni a harmadik helyre, Rosberg pedig a nyolcadikra került. Ezzel a koccanással vált biztossá a végén Vettel győzelme, a csendben melózó Danyil Kvijat pedig a második helyre jött fel, és ezt a pozíciót az egy körrel rövidebbé vált Magyar Nagydíj utolsó körének végén, a leintés pillanatában is megtartotta.


Vettel tehát pályafutása első győzelmét szerezte meg Magyarországon a már említett sorrendben célba érő Red Bullok előtt. Ez a futam a meglepetések futama is volt, hiszen Verstappen érkezett be a negyedik helyre, a gyengécske McLarennel Alonso az ötödikre, a nagyot hajrázó Hamilton hatodik lett, Rosberg pedig nyolcadik. Ezzel, eggyel nőtt a meglepetések száma, mert idén először a két Mercedes nem tudott dobogón végezni. Szenzációs Magyar Nagydíjat láthattunk, melynek jövője 2021-ig biztosított, ám Varga Mihály Nemzetgazdasági Miniszter arról tájékoztatta a nyilvánosságot, hogy már folynak a tárgyalások a futamrendezési szerződés 2026-ig történő meghosszabbításáról, mely lépésre Bernie Ecclestone nyitott.

 

E örömteli hír közlése után, legvégül lássuk a tíz pontszerző pilóta sorrendjét!


Végeredmény (pontszerzők):
1. Vettel
2. Kvijat
3. Ricciardo
4. Verstappen
5. Alonso
6. Hamilton
7. Grosjean
8. Rosberg
9. Button
10. Ericsson
(Haász Rudolf)


További hírek

  Különleges koponyasebészeti eljárás csak Pécsen
2024. 04. 19. 09:15 pecsi-hirhatar.hu
  Halas tanösvény a pécsi Malomvölgyi parkerdőben
2024. 04. 18. 21:05 pecsi-hirhatar.hu
  Középpontban az okosotthon
2024. 04. 16. 21:09 pecsi-hirhatar.hu
  Nemzetközi díjra jelölték Bacskó Tündét
2024. 04. 13. 22:04 pecsi-hirhatar.hu
  Április 11. a Parkinson betegek világnapja
2024. 04. 11. 22:55 pecsi-hirhatar.hu
  A versek veszik birtokba a várost
2024. 04. 09. 21:59 pecsi-hirhatar.hu
  Kiemelt elismerés a Pécsi Tudományegyetem innovációjának
2024. 04. 06. 20:40 pecsi-hirhatar.hu
  Magyarok az unió építési piacán
2024. 04. 05. 08:50 pecsi-hirhatar.hu
  A baj nem jár egyedül
2024. 04. 02. 21:28 pecsi-hirhatar.hu
  Tavaszt hozó húsvét
2024. 03. 31. 03:32 pecsi-hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport