Ebben az esztendőben 27 millió euró több támogatás áll rendelkezésre az európai mezőgazdasági termékek világszintű népszerűsítésére.
Az Európai Bizottság pályázati felhívást tett közzé az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világméretű népszerűsítő - az egészséges táplálkozásról szóló általános kampányoktól az egyes konkrét piaci ágazatokig - számos területre kiterjedő, társfinanszírozásban megvalósuló programokra. Az erre fordítható összeg a 2017-es 142 millió euróról ebben az esztendőben 169 millió euróra emelkedett.
Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos a program kapcsán annak a véleményének adott hangot, hogy az unió a világ legjelentősebb agrár-élelmiszeripari kereskedője és a kiváló minőségű élelmiszerek legmegbízhatóbb forrása.
Kitért arra is, hogy számos, Európán kívüli üzleti kiküldetése során volt alkalma személyesen megtapasztalni a fogyasztók és az üzleti vállalkozások egyaránt keresik az uniós agrár-élelmiszeripari termékeket.
Szólt arról is, hogy üdvözli az új promóciós programokat, amelyek sikeresen megnyitották az ajtókat az új jelentkezők előtt, valamint világszerte növelték az európai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek láthatóságát. Az elmúlt esztendőben tízszer annyi, az agrár-élelmiszeripar promóciójával kapcsolatos programról szóló pályázat érkezett be, mint amennyi a rendelkezésre álló forrásokból támogatáshoz jutott. A rendelkezésre álló támogatás mintegy kétharmada az uniós élelmiszeripari termékek nem uniós országokban való megismertetését szolgálja. Különösen azon országok részesülnek előnyben, amelyek esetében az európai agrár-élelmiszeripari export mértékének jelentős növekedésére lehet számítani, ezek közé tartozik például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia. Az unión belüli programok esetében a fogyasztóknak a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről – például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről – való tájékoztatásán lesz a hangsúly. Az ágazati támogatásból pedig azok a programok részesülnek, amelyek a fenntartható állattenyésztést – többek között juh- és kecsketenyésztést – ösztönzik. További összeg került elkülönítésre az egészséges étkezést népszerűsítő, valamint a gyümölcs és zöldség fogyasztására ösztönző kampányok számára.
|
|
|