A három éve indult a pécsi buszcsere-program keretében 175 busz érkezett Pécsre, s jelentős változáson ment át az útvonalhálózat, az utas-tájékoztatás, a jegy- és bérletrendszer is.
Mint azt Páva Zsolt, Pécs polgármestere elmondta, a buszcsere-program sikeres kezdeményezésnek bizonyult, ugyanis eredményeként emelkedett a szolgáltatás minősége és az utasok komfortérzete.
Kitért arra is, a közösségi közlekedésben bekövetkezett változásoknak köszönhetően az alacsony padlózatú buszokra könnyebb a felszállni, valamint többen légkondicionált az utastér.
A program keretében eddig 127 szóló és 48 csuklós busz érkezett Pécsre, amelynek eredményeként a járműpark átlag életkora 8 év alá csökkent. E mellett kevesebb a járatkimaradás, a pécsiek igénye szerint alakították ki az útvonalakat, csökkentve ezzel az átszállások számát. A XXI. század elvárásainak megfelelő utas-tájékoztató, valamint a jegy- és bérletrendszer is folyamatosan az utasok igényeihez igazodik. A tisztább levegő érdekében a jövőben a város elektromos meghajtású járműveket is szolgálatba kíván állítani a Mecsekben és a belvárosban. Az összesen harminc, magyar gyártású elektromos busz a fémnél is könnyebb kompozit anyagból készült.
A pécsi buszok évente 8,6 millió kilométert futnak, tulajdonképpen csaknem 215-ször megkerülhetnék a Földet. Naponta 130-150 ezren szállnak fel rájuk, ezzel a pécsi az ország egyik legtöbb utast szállító közösségi közlekedési rendszere.
A buszcsere program mellett két éve alakították ki a fonódó buszhálózat-rendszert, amelynek eredményeként harmincezren átszállás nélkül érheti el a város legtávolabbi részeit, kevesebb utasnak kell a város peremén buszt váltania ahhoz, hogy a belvárosba jusson. Továbbá közel három évvel ezelőtt indultak el a közbiztonság javítását megcélzó az új éjszakai buszok.