A Magnus Aircraft Zrt. új repülőgépe beírta magát a magyar repüléstörténetbe, mint annak egyik meghatározó pontja.
A világ repüléstörténetének csak egy apró darabja a Magnus Aircraft Zrt. új repülőgépe, de a magyar repüléstörténetben meghatározó, hiszen ez az első teljesen magyar fejlesztésű és gyártású repülő, ami az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség típus alkalmassági bizonyítványát megszerezhet, amelynek fontos pillanata volt a prototípus szűzfelszállása a Pécs-Pogányi Nemzetközi Repülőtéren.
Mint Boros László vezérigazgató elmondta, több év alatt összegyűjtött tapasztalat, fejlesztések eredményeként született meg a Magnus Aircraft legújabb repülőgépének prototípusa, ami sikeresen végrehajtotta a szűzrepülését, ezt követően indulhatnak vele a repülési tesztek. Kitért arra is, az új repülőgépüket a Fusion 213-at a későbbiekben pilóta- és kadétképzésre használhatnak a világ bármely pontján. Hangsúlyozta, magyar fejlesztésként, magyar gyártásként alternatívát tudunk adni a világnak pilóta- és kadét alapképzés területén is, ami a világ bármely pontján elérhetővé válhat általa.
Szólt arról is, az új repülő előnye, hogy könnyen lehet vele manőverezni, a karbantartása is egyszerűbb, valamint az üzemeltetése is olcsóbb, mint a hasonló célokat szolgálóké. A következő lépés, hogy megszerezzék rá az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség típus alkalmassági bizonyítványát, ezzel az engedéllyel betörhetnek a világpiacra, miután ezt az engedélyt nemcsak Európában, hanem a világ bármely pontján elfogadják.
A vállalat pilótaképzésre szánt repülőgépének létrehozását két nagyon fontos dolog indokolta. Első sorban, hogy az UL (Ultralight) repülőgépek a legtöbb európai országban 472,5 kilogrammosak, ami erősen korlátozza a gyártók lehetőségeit, többek között jelentősen korlátozza a felszereltségüket. E mellett a jogszabályi korlátok miatt az ultrakönnyű repülőgép nem alkalmas PPL (Private Pilot Licence) oktatásra, ami a pilótaképzés alapja. Ezen okok miatt kezdte el a Magnus Aircraft 2017-ben a Fusion 212 ultrakönnyű repülőgépének továbbfejlesztését. A cél egy magasabb kategóriában történő tanúsítás LSA (light-sport aircraft) elérése, amelyben a megengedett 600 kilogrammos felszálló tömeg mellett az EASA típus tanúsítási követelményei is magasabbak.
A Fusion 213 prototípusa első ránézésre nem sokban különbözik a Fusion 212-től, azonban a repülőgép szerkezetébe, azon belül is a kompozit rétegrendjébe jelentősen belenyúlta, hogy képes legyen elviselni a nagyobb maximális felszálló tömegből és a műrepülhetőséghez kapcsolódó +6 G-s terhelési többesből adódó nagyobb igénybevételeket. E mellett lejjebb vitték a műszerfalat, a gép által megtehető távolság növelésére az eddigi egyetlen, törzsben található üzemanyag tartály mellett a félszárnyakban is kialakítottak egyet, egyet, így a repülési időt, távolságot tudták növelni.