A Baranyai Kreatív Szövetkezet az Ormánsági szelet-helyi termékekkel a foglalkoztatásért nevet viselő projektjea végére ért.
A Baranyai Kreatív Szövetkezet a Széchenyi 2020 program keretében meghirdetett a társadalmi célú vállalkozások ösztönzésére kiírt pályázatán a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében az Ormánsági szelet-helyi termékekkel a foglalkoztatásért nevet viselő programjával 14,9 millió vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el. A több mint másfél éven át tartó projektnek köszönhetően a Baranyai Kreatív Szövetkezet új munkahelyeket teremthetett és létrejött egy új helyi termék márka, az Ormánság Zamata is. A projekt a 2019. augusztus 31-én zárul.
A projekt Baranya megyében, annak is a leghátrányosabb részén az Ormánságban, Vajszlón valósult meg. A beruházásnak köszönhetően a Baranyai Kreatív Szövetkezet három új munkahelyet teremtett, amelyekre hátrányos helyzetű munkavállalókat vettek fel. A foglalkoztatáson túl a kiemelt célként szerepelt egy új helyim márka kialakítás és ehhez kapcsolódóan egy komplex helyi termék csomag létrehozása és annak piacra juttatása volt. A fejlesztés eredményeként született meg az Ormánság Zamata elnevezésű márka, melynek fő terméke az ötféle ízben kapható kekszjellegű édesség, a Diós Nasi, valamint része az eperlekvár és bodzaszörp is.
A 14,9 millió forint európai uniós támogatás segítségével a megvalósítás időszakában a Baranyai Kreatív Szövetkezet kitelepüléseken, szemléletformáló akciókon mutatta be Baranya megye szerte az Ormánság Zamatát, s rajta keresztül felhívta a figyelmet a helyi termékek lokális gazdaságban betöltött szerepére, valamint az Ormánságban rejlő re. E mellett a projekt keretében a munkaerő-piaci versenyképesség erősítése érdekében – tanúsítvánnyal záródó - kommunikáció és digitális írástudás fejlesztésére irányuló képzésre is sor került.
Az Ormáság Zamata helyi termék márka kialakításával a Baranyai Kreatív Szövetkezet az Ormánság gasztro-turizmusát színesítette és annak turisztikai imázsát erősítése.