Hétfőtől új menetrend lépett életbe Pécsett, amely része a tömegközlekedésben kialakításra kerülő új vonalhálózatnak, s annak, hogy először tíz, majd most újabb tizenöt új busz járja a város útjait.
Nyáron a 71, 72, 73 járatok és "ipszilonjaik" forgalomba állításával változott elsőként a menetrend, valamint ezek útvonala, ekkor költöztek a főpályaudvarra. Most csak sűrítik az ezen a vonalon járó buszokat, sűrűbben járnak, reggel és a délutáni csúcs idején is. A 72-esnél bejön a 62-es, ez Kertvároson belül segít majd, a Fagyöngy utcából így 7-8 percenként indulhatnak el a pécsiek. A közös 71-72-es szakaszon, azaz a régi 7-es vonalán 7-8 percenként járnak ezentúl a buszok reggel és délután a Csontváry utca és a főpályaudvar között. Míg nyáron 8, ősszel 10 új busz járja majd a 70-es vonalcsoport útvonalait.
A 3-as és 6-os buszoknál megfordult a belvárosi hurok, még két hét, mire visszakerülnek az eredeti útvonalra, addigra készül el nagyjából a felüljáró felhajtója.
A 2A-t a 2-esbe integrálják, főleg mert korábban sok járat kimaradt. Így csak 2-esek lesznek, amelyek a reggeli csúcsban 6, délután 7-8 percenként járnak.
4-es járatba integrálják a 31, 31A és 43-as buszokat. A 4-es nem hurokjárat lesz, hanem, hanem a 4Y-al együtt az uránváros-vásárcsarnok-Bajcsy-Rákóczi-Árkád vonalon át megy a Budai állomásig, ott ágazik ketté a két járat.
A Rákóczi útról ezentúl a buszok balra kanyarodhatnak, ezért Konzumnál lévő buszmegálló hátrébb került. A megszűnő 31-es járat helyett a Budai városkapu állomásról a 17-es szállítja az utasokat.
A 20A, az Uránvárosból az erőműhöz tartó járat volt, a sűrűsödő 4-es miatt a főpályaudvarról indul majd. További változás, hogy a 30-asok a taxis drosztnál álltak nyáron, most visszakerülnek az eredeti helyükre. A 126-os helyett 26-os járat lesz, de utána a 27-es vonalán megy tovább.
Az utasok kényelmét e mellett az az újonnan vásárolt tizenöt busz - ami 18 elavult Ikarust vált ki - is garantálja, amelyek szintén hétfőn álltak elsőként szolgálatba. Az új szóló buszokon - amelyek a Főpályaudvarról és az Uránvárosi végállomásról indulnak mindegyike alacsony padlós, alacsony fogyasztású, és légkondicionálóval felszerelt. Tízezer ember utazási feltételeit javítják, a tömegközlekedést használók mintegy egynegyedének, ugyanis Pécsett negyven-, ötvenezren buszoznak rendszeresen.