Összefogott a LAFARGE Cement Magyarország Kft. és a szintén baranyai kötődésű RATI Kft., amelynek eredményeként tovább erősödik a zöld gondolkodás a megyében.
Mindkét vállalat fontosnak tartja az ökológiai lábnyom folyamatos csökkentését és olyan innovatív, ipari megoldások alkalmazását a fenntarthatóság érdekében. Az elmúlt években a cementgyár több mint 4,5 milliárd forint értékű környezetvédelmi beruházást hajtott végre, valamint a Geocycle márkanév alatt 2014-től a fosszilis tüzelőanyagok helyett az alternatív tüzelőanyagokat használnak, ezzel is erősítve a helyi körkörös gazdaságot, a környezettudatos működést.
A két évvel ezelőtti és az idei kiegészítő technológiai beruházások eredményeként, mára több mint 80 százalékban helyettesítik a földből kinyert tüzelőanyagokat alternatívokkal. A Királyegyházi Cementgyár fajlagos CO2 kibocsátását a kezdeti évekhez képest mostanra több mint 25 százalékkal csökkentette. A vállalat hosszú távú terve, hogy 2050-re elérje a nettó karbon-semleges működést.
A Rati Kft.-nél is előnyben részesítik az újrahasznosított anyagok felhasználását. Termékeik jelentős része Magyarországon készül, ezzel is csökkentve az ellátási lánc hosszát. Tudatosan vizsgálják a környezetbarát anyagok alkalmazhatóságát és a hulladék keletkezését minimálisra csökkentik. A cég székhelyét az energia dizájn ihlette, így lett teljes egészében innovatív és környezetbarát és az első magyar pluszenergiával
"Az alacsonyabb CO2 kibocsátású cementtermékeinkkel olyan zöld építkezésekhez járulhattunk hozzá az utóbbi években, mint a Pécsi Vásárcsarnok, a Pécsi Fogászati Elméleti tömb, vagy mint a MOL Campus új irodaháza.” – hangsúlyozta Hoffmann Tamás, a LAFARGE ügyvezető igazgatója.
„Szeretnénk megmutatni a világnak, hogy a magyar tervezők, valamint a különböző innovációk eredményeként létrejövő megoldások és termékek zöld megközelítésben is megvalósíthatók” – emelte ki Rajnai Attila, a Rati Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
Az újszerű, zöld megközelítések nemcsak a két vállalat termelési folyamataiban vannak jelen, de igazodnak a piaci trendekhez, igényekhez és egyre nagyobb szerepet kapnak a munkáltatói közösség építésében, valamint a munkavállalói elégedettség növelése terén is. Ezért mindkét vállalat értékrendjében jelen van a fenntartható, zöld gondolkodás és a társadalmi felelősségvállalás. A kettő érték összefonódik és önkéntes munkák keretében a helyi közösségekkel összefogásában munkaidőn kívül is megvalósul.
„Közös erővel szeretnénk ráirányítani a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtésre, a kevesebből többet építsünk elvre, az újrahasznosítható megoldások keresésére. A mindennapokban kiemelten fontos olyan környezetvédelmi akciók szervezése, amelyek a jövő generáció számára is élhető világot és jövőt biztosítanak” – adott hangot véleményének Zadravecz Zsófia, a LAFARGE Fenntarthatóságért és Marketing-kommunikációért felelős igazgatója a két cég együttműködéséről.
Az együttműködés a Rati Kft. autós bevásárló kosárban ölt testet, ami teljes egészében újrahasznosított műanyagból készült, innovatív, fúrás nélkül rögzíthető, ergonomikus formatervezésű, amivel a cementgyár munkavállalóit ajándékozta meg.