. Ma Zita napja van.
Túl van a szűzfelszálláson Fusion 213 prototípusa
2021-11-04 21:21:08
Túl van a  szűzfelszálláson Fusion 213 prototípusa

Túl van a szűzfelszálláson Fusion 213 prototípusa

A Magnus Aircraft Zrt. új repülőgépe beírta magát a magyar repüléstörténetbe, mint annak egyik  meghatározó pontja.

A világ repüléstörténetének csak egy apró darabja a Magnus Aircraft Zrt. új repülőgépe, de a magyar repüléstörténetben meghatározó, hiszen ez az első teljesen magyar fejlesztésű és gyártású repülő, ami az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség típus alkalmassági bizonyítványát megszerezhet, amelynek  fontos pillanata volt a prototípus szűzfelszállása a Pécs-Pogányi Nemzetközi Repülőtéren.

Mint Boros László vezérigazgató elmondta, több év alatt összegyűjtött tapasztalat, fejlesztések eredményeként született meg a Magnus Aircraft legújabb repülőgépének prototípusa, ami sikeresen végrehajtotta a szűzrepülését, ezt követően indulhatnak vele a repülési tesztek. Kitért arra is, az új repülőgépüket a Fusion 213-at a későbbiekben pilóta- és kadétképzésre használhatnak a világ bármely pontján.  Hangsúlyozta, magyar fejlesztésként, magyar gyártásként alternatívát tudunk adni a világnak pilóta- és kadét alapképzés területén is, ami a világ bármely pontján elérhetővé  válhat általa.  

 

Szólt arról is, az új repülő  előnye, hogy könnyen lehet vele manőverezni, a karbantartása is egyszerűbb, valamint az üzemeltetése is olcsóbb, mint a hasonló célokat szolgálóké.  A következő lépés, hogy megszerezzék rá az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség típus alkalmassági bizonyítványát, ezzel az engedéllyel betörhetnek a világpiacra, miután ezt az engedélyt nemcsak Európában, hanem a világ bármely pontján elfogadják.


A vállalat pilótaképzésre szánt repülőgépének létrehozását két nagyon fontos dolog indokolta. Első sorban, hogy  az UL (Ultralight) repülőgépek a legtöbb európai országban 472,5 kilogrammosak, ami erősen korlátozza a gyártók lehetőségeit, többek között  jelentősen korlátozza  a felszereltségüket. E mellett a jogszabályi korlátok miatt az ultrakönnyű repülőgép nem alkalmas PPL (Private Pilot Licence) oktatásra, ami a pilótaképzés alapja. Ezen okok miatt kezdte  el a  Magnus Aircraft  2017-ben  a Fusion 212 ultrakönnyű repülőgépének továbbfejlesztését.  A cél egy magasabb kategóriában történő tanúsítás LSA (light-sport aircraft) elérése, amelyben a megengedett 600 kilogrammos felszálló tömeg mellett az EASA típus tanúsítási követelményei is magasabbak.

A Fusion 213 prototípusa első ránézésre nem sokban különbözik a Fusion 212-től,  azonban  a repülőgép szerkezetébe, azon belül is a kompozit rétegrendjébe jelentősen belenyúlta, hogy  képes legyen elviselni a nagyobb maximális felszálló tömegből és a műrepülhetőséghez kapcsolódó +6 G-s terhelési többesből adódó nagyobb igénybevételeket.  E mellett lejjebb vitték a műszerfalat, a  gép által megtehető távolság növelésére  az eddigi egyetlen, törzsben található üzemanyag tartály mellett a félszárnyakban is kialakítottak egyet, egyet, így a repülési időt, távolságot tudták növelni.

Utoljára frissítve: 2021-11-05 21:15:25

További híreink
Az unió történetének legnagyobb bővítése
Ünnepi ülés keretében emlékezett meg az Európai Parlament az unió legnagyobb bővítésének 20. évfordulójáról.
2024-04-24 17:17:05, Hírek, Környezetünk Bővebben
Nagyobb védelem az egyre kifinomultabb emberkereskedelem ellen
Nagyobb védelmet nyújtanak az emberkereskedőknek áldozatul esetteknek az Európai Parlament által elfogadott szabályok.
2024-04-23 19:19:20, Hírek, Környezetünk Bővebben
Díjátadó borkóstolóval színesítve
Pécsen a Jókai Rendezvényházban került sor a Pécsi Borvidék Hegyközsége által szervezett Best of Pécs Díjátadóra és Sétáló Borkóstolóra.
2024-04-21 21:49:36, Hírek, Környezetünk Bővebben

Hozzászólások

Még nem érkezett be hozzászászólás! Legyen ön az első!

Hozzászólás beküldéséhez kérjük lépjen be vagy regisztráljon!
Oldal tetejére
Ezt olvasta már?
Nem véletlen, hogy elődeink igen sok színes és érdekes szokással ünnepelték a húsvétot.
Bővebben >>