Kezdetét vette a Pécs Nyitva 2.0. kampány.
Míg az elmúlt esztendőben félszáz partnerrel indult a turizmus fellendítését megcélzó Pécs Nyitva kampány, addig idén már több mint nyolcvanan álltak mögé eddig, azonban újabb és újabb szereplők jelzik csatlakozási szándékukat.
Elindult - a tavalyi év sikerét látva - a második Pécs Nyitva országos turisztikai kampány. Az elmúlt esztendőben a járvány első hullámának levonulását követően a Pécs Nyitva kampány turizmusélénkítő programjainak köszönhetően nyáron a belváros újra megtelt élettel, Baranya székhelye újra a turisták célpontja lett. Minderre azonban nem kerülhetett volna sor a kampányt koordináló, abban résztvevő önkormányzati, civil, turisztikai és gasztronómiai szereplők összefogása nélkül.
Mint a város polgármestere, Péterffy Attila elmondta, a jelenlegi helyzet a tavalyihoz nagyon hasonló. A járványhelyzet nyomasztó harmadik hulláma után ugyanúgy szomjazik mindenki a kultúrára, a szórakoztató programokra, a művészetekre és a gasztronómiai élményekre. A Pécs Nyitva 2.0 célja idén is, hogy a város ismét a turisták kedvelt célállomása legyen, a turizmus újból jelentős, jövedelmező gazdasági ággá váljon. A Pécs Nyitva egy ernyő, amelyet a város tart a szolgáltatók fölé: egy széleskörű szakmai összefogás eredménye, amelyben a kulturális intézmények éppúgy megtalálják a helyüket, mint a pécsi szállásadók és vendéglátóhelyek. Egyre többen csatlakozásnak közülük a kampányhoz, amellyel folyamatosan bővül a lehetőségek száma. Pécs és környéke egy bő hétre is kínál élményeket, hiszen Orfű, Siklós, Harkány, a villányi borvidék bőséges kínálatból is lehet szemezgetni a www.pecsnyitva.hu kampányoldalon.
Pécsi Nemzeti Színház egész júniusban várja a nézőket, ismét megnyitja kapuit a Pécsi Nyári Színház a Kátalan utcában. Június 25-én indul a 54. Mecsek Rallye, lesz rendhagyó nyári Made in Pécs Fesztivál. A Káptalan utca nyáresti programjai sorában ismét sok látogatót vonz majd várhatóan a Múzeum Utca Plusz idei programja is. A pécsi civilek, az önkormányzat, a ZSÖK, a Janus Pannonius Múzeum, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter összefogásában létrejött programok sorában ismét megrendezik a Pécsi Szelet baranyai gourmet pikniket, de a Design Liget alkotótere is helyet kap a fesztiválon, a Pécsi Pagony és a Made in Pécs csapatának köszönhetően pedig a kisgyerekek betekintést nyerhetnek a koncertek színfalai mögé. Izgalmasnak ígérkezik a Janus Pannonius Múzeum Régészet Napjai címmel június 18-20. között zajló programja, valamint a június 26án sorra kerülő Múzeumok Éjszakája is. Idén hagyományteremtő szándékkal, a ZSÖK és a Pannon Filharmonikusok Kodály Aperitif néven egy új szabadtéri fesztivált rendez a Kodály Központ előtti téren, ahol a zenekar egyben bemutathatja következő évadának programját is.
– Hatalmas a verseny a belföldi turizmusban, de Pécs felkészült, az egyre bővülő partneri körünknek köszönhetően pedig egészen biztos, hogy idén igazán különleges programot tudunk kínálni, megmutatva mindazt, amitől a város az idei nyár slágere lehet. Bízom abban, hogy a turisztikai szezon sikerét minden pécsi a szívén viseli, hiszen a kampány sikere mindannyiunk közös ügye – hangsúlyozta Kincses Márk, a pécsi önkormányzat turizmusfejlesztési osztályvezetője.
Szólt arról is, a kampány része egy „útlevél” is, ebben megtalálható a kedvezményes lehetőségek listája, ezt a szálláshelyeken kapják meg június 15-től a vendégek. Amennyiben ebben összegyűjtenek 3 pecsétet a kampány partnereinél, akkor garantált ajándékot vehetnek át a Tourinform irodában, illetve nyereményjátékon is részt vehetnek.