Februártól már Pécs nyugati városrészéből is kevesebb átszállással lehet a város központjába, valamit a Budai Városrészbe eljutni.
- December elején kapták kézbe az önkormányzati képviselők azt a munkaanyagot, amely a buszjáratok átszervezését tartalmazta, majd ezt követően a menetrend alakulásáról szóló tervezetet - mondja Árki Sándor a Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója. - Mellékeltünk egy térképet is, amelyen végigkísérhették egy-egy járat útját, megnézhették annak nyomvonalát. A javaslatokat ezt követően az önkormányzat Városfejlesztési Bizottsága tárgyalt meg, az ott meghozott döntés alapján került aztán bevezetésre februárban.
Mint a vezérigazgató mondja, a buszjáratok átszervezésének elsődleges célja, hogy a kevesebb átszállásnak, az ütemezett menetidőnek és a hosszabb útvonalaknak köszönhetően, minél többen vegyék igénybe a közösségi közlekedés nyújtotta szolgáltatásokat. Mindemellett a folyamatosan megújuló járműpark is várhatóan javítja majd a közlekedők komfortérzetét.
- Az újonnan beszerzésre kerülő buszok is alacsony padlósak, légkondicionáltak és akadálymentesítettek lesznek. Az első körben 35 új busz - közülük kettő csuklós - érkezett, január végén állt forgalomba az öt darab Volvo csuklós busz - hangsúlyozza a vezérigazgató.
- A menetrend és az útvonalak kialakításában részt vett a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület több tagja is - veszi át a szót Lehmann Ferenc, forgalmi és ellenőrzési vezetőhelyettes. - Ők elsődlegesen a lakosság érdekeit képviselték a forgalomátszervezésben. Az új rendszer kialakításánál a kiemelt helyen szerepelt, hogy minél kevesebb átszállással lehessen eljutni a város egyik részéből a másikba, többek között Pécs nyugati városrészéből a kertvárosba, a Budai városrészbe, a belvárosba.
Jelentősek a változások a 25-ös, 25/A, valamint a 26-os vonalán, amelynek részeként készült egy külön javaslatcsomag is az újonnan létrejövő megállóhelyek elnevezéséről, egyes már meglévők átnevezéséről. Erre azért van szükség, hogy a 2014-ben bevezetésre kerülő új utastájékoztatási rendszerbe már ezek kerüljenek be.
- Mind a 25-ös, mind a 26-os a Budai Vámtól indul, s egészen a II. Rakodóig, a Benczúr utcáig közlekedik - mutatja be a változásokat Lehmann Ferenc. - A járatok Uránváros helyett a 27-es vonalán egészen a Budai Állomásig közlekednek az Árkád, Búza tér, Ledina, Diósi út érintésével. Azonban a Szántó Kovács János utcát nem a Szigeti úton, hanem a 6-oson érik el, s így érintik az uránvárosi lakótelep északi peremét. Uránváros és a Búza tér között a 25-ös és 26-os buszokkal azonos útvonalon új 27-es és 28-as járatok is indulnak Gesztenyésre és Borbála-telepre, ezáltal a Mecsekoldali rész is közvetlen uránvárosi kapcsolathoz jutott. A PMFC pályánál és a Szántó Kovács János utca 6/A felé eső oldalon új megállóhelyeket alakítottunk ki.
A vezetőhelyettes szólt arról is, hogy a 25/A-s járat a régi BÉV telepre is bemegy, ahol két új megállót létesítettek Nagyberki dűlő és Bázis néven. Ez az ott dolgozók kényelmesebb munkába járását segíti.
Kitért arra, hogy a 25-ös és a 26-os járat sűrűbben közlekedik annak köszönhetően, hogy vannak olyan találkozási pontok, ahol mindkét buszra fel lehet szállni. A Dózsa György úti végállomásra azonban csak a 25-ös tér be.