A Pécsi Filharmonikusok Ütős kis este címet viselő koncertjének fő attrakciója az utóbbi másfél évtizedben főleg az Egyesült Államokban tevékenykedő Vajda Gergely Drums, drums, drums című műve lesz.
A négy tételes mű egy intróval kezdődik, majd az első előrevetíti, hogy a darab elsősorban az emberi életről szól. Arról a világról, amelyben élünk, és amelyről azt hisszük, hogy nyugalmat biztosít számunkra. Ez azonban nem így van, bármerre megyünk, ömlik a fülünkbe a dob lüktetése, a diszkó zene. A második a hallgató a fantáziájára épít, arra,hogy a zene hallatán képzeletében megjelennek-e a szellemek. A harmadikban, amelyben a timpanié a főszerep, ismert melódia is megjelenik, egy John Dowland dal, a Time Stands Still, utalva a mű központi témájára, az időre. S a zárótétel érdekessége a dobszóló.
Az Ütős kis estén Vajda Gergely Drums, drums, drums című műve mellett más, különleges hangvételű 20. századi kompozíciók is felcsendülnek. Kurt Weill 1928-ban írta meg a Koldusoperát Bertold Brecht azonos című drámájához, a nagy sikerrel bemutatott opera azóta is folyamatosan műsoron van. Azonban viszont azt kevesen tudják, hogy Weill három évtizeddel később, 1956-ban egy hat tételes zenekari szvitet is készített belőle.
A másik darab a vonós zenekarra komponált Concerto in D Igor Sztravinszkij amerikai korszakának első „lenyomata”. A korábban Párizsban és Svájcban is hosszabb ideig élő orosz származású komponista a második világháború után költözött az Egyesült Államokba, és 1945 decemberében már mutatta be Concertóját.
Van amerikai vonatkozása Hindemith Koncertzenéjének is, hiszen ez a darab a Bostoni Szimfonikusok felkérésre készült. A műben a zeneszerző szerint „kvartettek zenélnek egymás mellett, egy vonószenekarrá növelt vonósnégyes, négy kürt, négy trombita, valamint egy három harsona és tuba alkotta kvartett”.